هلاکت ۳۴ تروریستی تکفیری در شمال غرب پاکستان 

خبرگزاری شبستان : در بمباران مواع تروریستهای تکفیری در شمال غرب پکستان ۳۴ تروریست به هلاکت رسیدند . 

به گزارش شبستان از اسلام آباد / سخنگوی ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد : صبح  چهارشنبه جنگنده های ارتش پاکستان مواضع گروهکهای تکفیری متعلق به طالبان محلی این کشور را در ناحیه " وادی تیراه " در منطقه قبیله ای خیبر بمباران کردند .

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است این عملیات پس از اطمینان از تردد تروریستها و شناسایی مخفیگاههای آنها صورت گرفته است .

8 پناهگاه تروریستها در این حمله منهدم شدند .

وادی تیراه در شمال غرب پاکستان و نزدیکی مرز مشترک این کشور با افغانستان قرار دارد و مرکز گروهک تروریستی " لشکر اسلام " که از گروهکهای تکفیری و از زیرشاخه های طالبان پاکستان است  .

منطقه خیبر پس از حمله نیروهای ناتو به رهبری آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی به صورت پناهگاه امن برای طالبان درآمد . گروهک تروریستی لشکر اسلام " توانست در سال 2007 میلادی کنترل 80 درصد این منطقه را بدست گیرد .

در سال 2008 میلادی ارتش پاکستان عملیات نظامی را برای کنترل مجدد این منطقه آغاز کرد و در سال 2012 اعلام شد به غیر از چند ناحیه ،  80 درصد این منطقه از جنگجویان لشکر اسلام و دیگر گروهکهای تکفیری پاکسازی شده است .

نیروی هوایی ارتش پاکستان نیز عملیات " خیبر یک " را به منظور بمباران مواضع لشکر اسلام در مناطق تحت کنترل این گروه در نزدیکی مرز مشترک این کشور با افغانستان آغاز کرده است .

پایان پیام/

کد خبر 447276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha