افزایش سهم قرآن در رسانه اصلی ترین وظیفه خبرنگاران است

خبرگزاری شبستان: قره شیخلو گفت: اصلی ترین وظیفه اصحاب خبر این است که سهم قرآن را در رسانه افزایش دهند؛ متأسفانه گاهی اخبار قرآنی در رسانه به خوبی منعکس نمی شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و  معارف خبرگزاری شبستان، مهدی قره شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و خبرگزاری ها که بعدازظهر امروز در محل این سازمان برگزار شد؛ با اشاره به جایگاه بالای خبرنگاران منتسب به قرآن گفت: خبرنگاران قرانی منتسب به قران کریم هستند لذا رفتار ، نشست و برخاست آنها باید برگرفته از آیات الهی باشد؛ خبرنگارانی که در حوزه قرآنی قلم می زنند با خبرنگاران حوزه های سیاسی، اجتماعی فرق دارند و باید بوی آیات الهی را دهند.برهمین اساس باید تفاوت خبرنگاران قرآنی با سایر حوزه ها مشهود باشد و در کار خود سرآمد باشند.

 

وی افزود: امروز در حوزه اطلاع رسانی قرآنی نیازمند کار جدی هستیم اصلی ترین انتظار ما از حوزه های خبررسانی بحث امانت داری خبری و صداقت در گفتار است.برهمین اساس نباید در این حوزه خلاف واقع سخن بگوییم زیرا دقت و فهم در انعکاس مطالب می تواند فضای مناسبی را برای رشد سهم قرآن در رسانه ایجاد کند.

قره شیخلو تصریح کرد: اصلی ترین وظیفه اصحاب خبر این است که سهم قران را در رسانه افزایش دهند؛ گاهی یک خبر قرآنی در رسانه به خوبی منعکس نمی شود و یا تبلیغات مؤثر در این زمینه صورت نمی گیرد.

وی افزود: سازمان دارالقرآن الکریم در راستای انتقال اخبار و رویدادهای قرآنی  به دنبال تشکیل نظام و ساز و کاری است که راه اندازی شورای خبرنگاران قرآنی از جمله آنها است.

قره شیخلو با بیان این مطلب که برای انتقاد از وضعیت موجود به امکانات نیز توجه کنیم؛ گفت: علی رغم نگرانی برای عدم دستیابی به تشکیل جامعه آرمانی که مدنظر قرآن است باید به امکانات موجود نیز توجه کنیم و اگر بر اساس امکانات پیشرفتی حاصل نشد آنگاه اعلام خطر کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه سازمان دارالقرآن متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و یک سرمایه ملی محسوب می شود لذا همه باید نسبت به پیشرفت و رشد آن اهتمام داشته باشند.

شایان ذکر است، در این نشست از خبرنگاران فعال عرصه قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

  

کد خبر 447208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha