گام های مثبت خوزستان در راستای اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان، کارنامه مدیران دستگاه های اجرایی استان در سال ۹۳ را مثبت توصیف کرد و اظهار داشت: این استان در چارچوب منویات مقام معظم رهبری و در راستای اقتصاد مقاومتی گام های خوبی برداشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، در نشست پایانی شورای اداری استان در سال 93 گفت: در سال جاری دو تصمیم خیلی خوبی در چارچوب اقتصاد مقاومتی گرفته شد که یکی از آنها ایجاد شهرک های کشاورزی است که در 15 نقطه جانمایی شده و البته پنج نقطه «ن عملیاتی می شود.

 

وی با بیان اینکه گام دوم در این راستا تصمیم برای توسعه شیلات با توجه به ظرفیت های شیلاتی استان خوزستان است تصریح کرد: این موفقیت ها مرهون تلاش مدیران با استفاده از ظرفیت های درون استانی و همراهی مردم است.

 

مقتدایی افزود: برخی از کاستی ها و کمبودها و شرایط اقلیمی ماه های پایانی سال، بخشی از اقدامات مدیران را تحت تاثیر قرار داد اما در مجموع در سال جاری با همراهی مردم استان اقدامات خوبی در بخش های عمرانی ،فرهنگی و اقتصادی انجام شد.

 

وی ادامه داد: برخی از مدیران استانی در ابتدا تصور داشتند اجرای برخی اقدامات و برنامه ها سخت است اما با تلاش آنان چندین همایش بزرگ در استان خوزستان به خوبی برگزار شد که تداوم اینگونه برنامه ها برای توسعه استان ضروری است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نشست اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در این نشست توافقات امیدوار کننده ای حاصل شد که با توجه به وضعیت مالی کشور می توان مشکلات حوزه راه استان را حل کرد.

 

وی با بیان اینکه مردم نیز از عملکرد مسئولان در سال 93 رضایت دارند اذعان داشت: تصور مردم این است که گام های مهمی برای اجرای برخی پروژه های عمرانی برداشته شده و این آگاهی مردم نشات گرفته از اطلاع رسانی کارها در طول سال به آنان است.

 

وی با اشاره به فعالیت های بخش خصوصی در سال جاری عنوان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در استان بخش قابل توجهی از پروژه ها و طرح ها به پیمانکارن بومی استان داده شد و در طرح 550 هزار هکتاری نیز استفاده از تولیدات داخلی به رونق بخش اقتصادی استان کمک کرد.

 

مقتدایی، با بیان اینکه برای سال آینده باید پروژه هایی تعریف شود که بتوان به تمامی مردم خدمات رسانی کرد، در خصوص حضور میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور در استان یاد آور شد: در نوروز امسال باید بتوانیم بهترین خدمات را به میهمانان نوروزی در تمامی شهر ها ارائه دهیم.

 

وی با اشاره به برنامه های استان در سال 94 خاطر نشان کرد: برگزاری چندین همایش ملی مانند همایش بررسی تاثیرات اجتماعی و اقتصادی طرح 550 هزار هکتاری در استان و تعارضات احتمالی این طرح از جمله برنامه های مهم در سال آینده است.

 

وی برگزاری همایش دستاوردهای مدیریتی دوران هشت ساله دفاع مقدس، همایش مشترکات فرهنگی استان، کنفرانس رسانه، فرهنگ و اخلاق رسانه ای را از دیگر برنامه های مهم استان در سال آینده دانست و بیان کرد: خوزستان از وجود صنایع و طرح هایی که هیچ سودی برای استان ندارند رنج می برد و این همایش به ارزیابی این طرح در ابعاد مختلف می پردازد.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: در استان چندین بندر تجاری، شرکت های پتروشیمی، صنایع متعدد نفتی و فولاد وجود دارد که هر کدام از این صنایع به تنهایی می تواند موجب تحولاتی اساسی در یک استان باشد؛ مدیران استانی باید به گونه ای اعمال مدیریت کنند که مسئولان بالا دست در مرکز خود را با مسئولان استانی هماهنگ کنند و نه اینکه بر عکس ان اتفاق بیافتد.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از معضلات استان به این دلیل است که مدیران استانی تصور می کنند باید در همه موارد تابع تصمیم گیری های مرکز باشند، به ضرورت ساخت شهرک کشاورزی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ساخت شهرک کشاورزی و استفاده از ظرفیت شیلات و توسعه این صنعت از برنامه های مهم استان در سال 94 است.

 

فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز با اشاره به برنامه های ویژه نوروزی در استان خوزستان گفت: برگزاری تورهای گردشگری درون استانی از شهرهای تاریخی و گردشگری استان از برنامه هایی است که با کمک میراث فرهنگی استان و انجمن های مردم نهاد در نوروز 94 اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه های گردشگری آبی، در شهرهای دارای ساحل از دیگر برنامه های است که در نوروز امسال برای آشنایی مردم استان و میهمانان نوروزی با ظرفیت های گردشگری استان اجرا می شود افزود: همچنین برای پیشگیری از هرگونه حادثه در مناطق ساحلی استان تیم های امداد و مراقبت های ویژه در این مکان ها مستقر می شود.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: حفظ امنیت جاده های استان، حضور مستمر پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده ها و اطلاع رسانی به مردم در خصوص وضعیت هوا از طریق سامانه های اطلاع رسانی از دیگر اقدامات استان در سال 94 است.

 

لازم به ذکر است، در این نشست از اعضای ستاد درآمد استان خوزستان و نیز از فرماندار شوش به عنوان فرماندار نمونه در اجرای طرح سرشماری کشاورزی قدردانی به عمل آمد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 447179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha