استفاده از ظرفیت مساجد برای مقابله با آسیب های اجتماعی، یک حرکت نهضت گونه است

خبرگزاری شبستان: دبیرستادعالی کانون های فرهنگ هنری مساجد کشور، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مساجد برای مقابله با آسیب های اجتماعی، یک حرکت نهضت گونه است، اضافه کرد: البته باید در این مسیر ائمه جماعات و اعضای جوان کانون های مساجد تلاش کنند.

حجت الاسلام سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی و دبیرستادعالی کانون های فرهنگ هنری مساجد کشور، در خصوص نقش محوری مساجد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خصوصاً معضل اعتیاد، گفت: مواد مخدر امروز برای دشمن فرصت و برای ما تهدید است لذا باید با یک برنامه ریزی منسجم و هماهنگ برای مقابله با این بلای اجتماعی طراحی صورت بگیرد.

 

وی تصریح کرد: طبیعی است که در طرح های ملی زمانی ما موفق هستیم که مشارکت مردم را شاهد باشیم، به هر میزان مردم در مقابله با آسیب های اجتماعی آگاه شوند و در حد مقدورات شان به صحنه بیایند قطعا در مبارزه با آسیب ها موفق تر خواهیم بود.

 

حجت الاسلام سلیمانی عنوان کرد: روشن است که پایگاه مسجد به عنوان یک پایگاه مقدس و متعالی و مورد اعتماد عموم مردم  مورد توجه بوده و در خود قرآن کریم هم می فرماید اولین پایگاه هدایت و نجات بشر از نگاه حضرت باری تعالی مسجد است.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی، افزود: اگر بخواهیم کارکردهای مساجد را احیا کنیم، ابتدا باید از امام جماعت مسجد بخواهیم که در فرصت های مناسب هشدارهای لازم، باید ها و نبایدها را به مردم منتقل کند و یکی از این آسیب ها بحث اعتیاد است.

 

دبیرستادعالی کانون های فرهنگ هنری مساجد کشور، گفت: اعتیاد در همه ی کشورهای جهان امروز به عنوان یک تهدید جدی محسوب می شود و معمولا ابر قدرتها و زورگویان وقتی که نمی توانند منطق درستی را ارائه کنند، از روش ها و سبک های غلط برای تحمیل نظراتشان استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی، اضافه کرد: یک فرد معتاد اراده مبارزه، در آن کشته می شود و نمی تواند در مقابل تهاجم، تحریم دشمن و استکبار جهانی بایستد، یعنی همان روشی که شیطان برای از پا در آوردن انسان انتخاب می کند.

 

دبیرستادعالی کانون های فرهنگ هنری مساجد کشور، بیان کرد: اولین کار شیطان این است که فکر را تعطیل می کند و احساسات انسان را به سمتی سوق می دهد، که خودش می خواهد؛ شیطان بزرگ، امریکا هم امروز از همین روش پیروی می کند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی، عنوان کرد: وقتی فکر انسان تعطیل شد دیگر مسائل مهم برای آن کم اهمیت جلوه می کند و یکی از آسیب های جدی اعتیاد همین است که فکر انسان را در تصمیم گیری ها ناتوان می کند، به همین جهت مهم ترین رسالت ما در مساجد هشدار دادن نسبت به این آسیب های اجتماعی است بعد هم کارشناسان، مشاوران و افرادی که می توانند در مسجد حضور پیدا کنند، همه ی اقشار به ویژه جوانان رو نسبت به این معضل متذکر بکنند.

 

 حجت الاسلام سلیمانی، گفت: اگر ما از ظرفیت مسجد برای مقابله با آسیب های  اجتماعی استفاده کنیم حقیقتاً می توانیم یک حرکت نهضت گونه ای را شاهد باشیم، چون تجربه نشان داده است که هر موقع مردم به میان بیایند دشمن عقب نشینی می کند و این تنها راهی است که باید روی آن سرمایه گذاری و برنامه ریزی شود .

 

دبیرستاد عالی کانون های فرهنگ هنری مساجد کشور، اظهارداشت: اولین گام در این مسئله توجیه ائمه جماعت است که باید نسبت به این مسئله کاملا اطلاع پیدا کنند، البته وزارت کشور در این زمینه گام های را برداشته است و در گام بعدی اعضای کانون های فرهنگی هنری که جوانان بانشاط و فعالی هستند به عنوان بازوی امام جماعت در حل معمای اعتیاد نقش مهمی دارند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 447141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha