خدمات رسانی به۱۰ هزار آسیب دیده اجتماعی در دوره درمان ۶ ماهه

خبرگزاری شبستان:چهار مرکز هم با تفاهم نامه با شهرداری تهران آماده بهره برداری خواهد شد و می توانیم با این وجود از ۱۰ هزار نفر آسیب دیده اجتماعی در دوره درمان ۶ ماهه خدمات دهی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شبستان، سید حسین هاشمی، استاندار تهران در نشست خبری از روند مثبت انعکاس اخبار در سال 93 ابراز خرسندی کرد و گفت: اگر نبود تعامل و تلاش خوب اصحاب رسانه اخبار استانداری تهران به این خوبی در سال جاری انعکاس پیدا نمی کرد، اعتماد عنصری مهم در جابجایی اخبار و انعکاس آن دارد.

 

وی با بیان اینکه سال 93 از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از شرایط برجسته ای برخوردار بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال آینده انتخابات را پیش رو داریم از این رو می طلبد که دقت و صحت و سقم شما خبرنگاران در انعکاس اخبار افزایش یابد و این امر می تواند نقش مهمی در حضور پرشور مردم در انتخابات را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در خصصوص اقدامات انجام شده در خصوص کاهش  آسیب های اجتماعی تصریح کرد: در زمان ورودم به استانداري تنها یک مرکز مقابله با آسیب های اجتماعی به نام شفق وجود داشت که امروز روند بازسازی آن با سرعت انجام شده ، مرکز اخوان مورد بهره برداری قرار گرفته و مرکز فشافویه نیز در 2 فاز عملیاتی می شود. همچنين، در شرق تهران و مرکز کمرود نیز اقدامات خوبی صورت گرفت.

هاشمی خاطرنشان کرد : چهار مرکز هم با تفاهم نامه با شهرداری تهران آماده بهره برداری خواهد شد و می توانیم با این وجود از 10 هزار نفر آسیب دیده اجتماعی در دوره درمان 6 ماهه خدمات دهی داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه بررسی آلودگی هوای تهران یکی از اقدامات بنده در سال جاری بود، تصریح کرد: نتیجه بررسی و پیگیری های صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوای تهران منجر به تشکیل یک کمیسیون خاص در دولت و ورود جدی رییس جمهور به این مسئله شد.

وی ادامه داد: نتیجه بررسی و ارایه راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران این شد که هوای ناسالم در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد و همچنین در شرایط هشدار قرار نگرفتیم.

وی با بیان اینکه هنوز ما می توانیم با یک سری اقدامات اورژانسی از هوای آلوده تهران بکاهیم، خاطرنشان کرد: 100 هزار دستگاه تاکسی در تهران وجود دارد که خارج شدن آن از گردونه فعالیت تا 15 درصد به کاهش آلودگی هوای تهران کمک می کند.

 

هاشمی با بیان اینکه بنده در اسفند سال 92 نسبت به کمبود آب هشدار دادم، افزود: با وجود اینکه در سال جاری با کاهش بارندگی مواجه بودیم ولی مشکل آنچنانی در مصرف آب نداشتیم در سال 94 نیز می توانیم با مدیریت جدی تر توسط مردم و سازمان آب و فاضلاب استان تهران مشکل کم آبی را برطرف کنیم.

 

استاندار تهران تصریح کرد: به گفته رییس جمهور اگر تا 10 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم می توانیم سال 94 را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به آبیاری صیفی جات در جنوب تهران گفت: این آبیاری به وسیله آب آلوده صورت می گرفت که ما توانستیم با نظارت و اقدامات صورت گرفته توسط بخشداران منطقه، جهاد کشاورزی و آبفای تهران تا بیش از 95 درصد از آن را پیشگیری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امسال 2500 واحد غیرمجاز تخریب شدند، خاطرنشان کرد: ما هیچ علاقه ای برای تخریب نداریم ولی چون به صورت غیرمجاز ساخته شده اند مجبور به  انجام این کار هستیم و همچنین حدود 32 واحد تعاونی مسکن بلاتکلیف در تهران وجود داشت که با تشکیل این کارگروه وضعیت آنها تعیین تکلیف شد.

 

هاشمی با بیان اینکه جایگاه هویت استان تهران رو به بهبود است، تصریح کرد: حضور ما در دستگاه های اجرایی در حل مشکلات بسیار موثر است.

وی تصریح کرد : برخی شهرستان ها مثل ملارد و قرچک با جمعیت بیش از 500 هزار نفر هستند که یک تخت بیمارستانی  ندارند. از همین رو با دعوت از  وزیر بهداشت اقدامات خوبی در حوزه سلامت این مناطق صورت گرفته است که بدون تردید منشا خیر خواهد بود.

وی افزود : تردد ریلی بین شهرستان های تهران از اولویت های مهمی است که در تلاش هستیم تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های دخیل، این ارتباط را بین شهرستان ها با انشعاب خطوط ریلی برقرار و خدمات ارتباطی ریلی را بین شهرستان های استان تهران برقرار کنیم.

استاندار تهران با اشاره به اهميت ایمنی تهران در برابر زلزله و بلایای طبیعی یادآور شد : در ستاد مدیریت بحران شهر تهران، امکانات خوبی وجود دارد ولی جوابگوی جمعیت 9 میلیون نفری آن نیست. در همین راستا با بازدیدی که بنده و وزیر کشور از این مرکز داشتیم، مقرر شد که دو مرکز مدیریت بحران در جنوب غربی فرودگاه امام خمینی (ره) و دیگری در مرقد مطهر امام(ره) داشته باشیم که در سال 94 می تواند خروجی خوبی در این حوزه داشته باشد.

وی تصریح کرد:: در حوزه بودجه ما از ردیف یازدهم کشوری به رده هفتم ارتقا درجه داشته ایم . در سال 92، 18 هزار و 500 میلیارد تومان تعهد مالیاتی تهران بوده که به میزان 52 درصد از مالیات کشور به این وسیله محقق شده است. در سال آینده نیز 32 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای تهران تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد : در استان تهران، شورای عمومی بانک ها را نداریم که به همین دلیل بسیاری از بانک ها مدیر استانی ندارند و باید این مشکل نیز مرتفع شود.

وی با اشاره به موضوع مسكن مهر روند اظهار کرد: مسکن مهر معضل بزرگ در کشور است که استان تهران نیز مبتلا به آن است. متاسفانه در روند ساخت این پروژه تامین منابع امکانات برای آن تعریف نشده است و به طور مثال برای ساخت مراکز آموزشی در مسکن مهر استان تهران به 700 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

هاشمی گفت: در سال 93 با هر سختی که بود، از بحران آموزشی در مسکن مهر استان عبور کردیم ولی برای سال تحصیلی آتی باید فکر جدی برای آن داشته باشیم .

وی در ادامه با اشاره به موضوع خودگردانی در اداره كردن استان تهران نیز تاکید داشت : خودگردانی استان تهران بحث جدی است که می توانیم مثل کشور ترکیه آن را عملیاتی و فضای رقابتی برای توسعه استان ها ایجاد کنیم

استعفاي يكي از فرمانداران استان تهران براي ورود به انتخابات مجلس

وی در خصوص موضوع ورود مسئولین دولتی به فضای رقابی انتخابات در سال آینده خاطرنشان کرد : طبق بخشنامه وزارت کشور، نیروهای همه دستگاه های تابع این وزارتخانه که قصد ورود به فضای رقابتی انتخابات سال آینده دارند، باید تا اسفندماه سال جاری استعفای خود را تسلیم مقام بالاتر خود دهند. از همین رو، یکی از فرمانداران استان تهران استعفا داده که تا پایان سال استعفای وی را پذیرفته و سرپرست جدید را منصوب خواهم کرد.

 

 

 

پایان پیام/

کد خبر 447138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha