اگر نماز در جامعه به طور واقعی و عملی حاکم شود قطعا خوبی ها ترویج می یابد

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان اظهار داشت: اگر نماز در جامعه به طور واقعی و عملی حاکم شود قطعا خوبی ها ترویج می یابد و اگرخوبی ها حاکم شود گرفتاری ها کمتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، علی عماد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، امروز(26 اسفند) در همایش تجلیل از فعالان نماز دستگاه های اجرایی استان، نماز را سرآغاز همه خوبی ها دانست و گفت: خداوند نماز را برپا داشته تا اخلاق خوب را در جامعه ترویج دهد.

 

وی افزود: اگر نتوانیم خوبی ها را در جامعه، محل کار و زندگی ترویج دهیم قطعا جای اشکال دارد و در برپایی نماز قصور کرده ایم؛ اگر نماز در جامعه به طور واقعی و عملی حاکم شود قطعا خوبی ها ترویج می یابد و اگرخوبی ها حاکم شود گرفتاری ها کمتر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در جامعه ای که رذایل اخلاقی حاکم است باید اهمیت نماز را بالا ببریم اضافه کرد: اگر در جامعه ای غیبت، دروغ، گرانفروشی، تهمت و... مشاهده می شود به خاطر این است که در ترویج و نهادینه کردن نماز ایراد وجود دارد.

 

عماد با اشاره به اینکه نمازی باید در سطح جامعه برپا شود که ترویج کننده اخلاق ناب محمدی(ص) باشد تصریح کرد: باید نمازی را حاکم کنیم که محبت ها را نسبت به هم افزایش دهیم آن گونه که محبت محمدی(ص) در جامعه حاکم شود.

 

وی اذعان داشت: طبق اطلاعاتی که از دستگاه های اجرایی رسیده، کارمندان جوان برخی ادارات کمتر در صف نماز جماعت حاضر می شوند، این امر یک ایراد است که دلیل آن باید مطالعه و ارزیابی شود؛ علما با ایجاد ارتباط معقول و صحیح و با حضور در مجموعه ‌ها و دعوت از آنها برای حضور در نماز جماعت باید فعالیت بیشتری را داشته باشد.

 

همچنین سید موسی بلادیان، مسئول ستاد اقامه نماز خوزستان، عنوان کرد: به لطف خداوند متعال امسال شاهد برگزاری بیست و سویمن اجلاس سراسری نماز بودیم که برکات فراوانی برای استان داشت و دکتر مقتدایی استاندار خوزستان دستورالعمل بسیار خوبی تهیه و به همه فرمانداران ابلاغ کردند که سالی دو بار در شهرستان ها همایش نماز برگزار شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد زحمات بی شائبه مدیران و فعالان امر نماز توشه آخرت شما باشد و یاد آور شد: از همه دستگاه های اجرایی در خصوص فعالیت و برپایی فریضه نماز در ادارات بازدید به عمل آمده که از این میان 120 نفر شامل 60 مدیر اجرایی و 60 نفر از دبیران نماز دستگاه های اجرایی تقدیر شدند.

 

پایان پیام/

کد خبر 447137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha