اقامه نماز باید از رفع تکلیف خارج و در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان با بیان اینکه باید به مقدمات نماز توجه کنیم اظهار داشت: اقامه نماز باید از رفع تکلیف خارج و در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، امروز(26 اسفند) در همایش تجلیل از فعالان نماز دستگاه های اجرایی استان گفت: افتخاری برای هر مسلمانی است که با اقامه نماز، قامت و پایه ای برای پرچم و بیرق اسلام می شود و این صفوف نشانی از وحدت و انسجام است.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش ما در نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با موصوع نماز پرداختن به همه جنبه های زیبایی و لطافت اسلام است خاطر نشان کرد: نمازهای پنج گانه فرصتی برای بازسازی و خودسازی انسان است.

 

وی بر توجه به رعایت همه جنبه ها برای برپایی نماز از لباسی که می پوشیم تا مکانی که در آن نماز می خوانیم تاکید کرد و افزود: ما با مخاطبانی متفاوت مواجه هستیم از این رو باید به مقدمات نماز هم بپردازیم و ببینیم چطور می توانیم در فضای مطبوعی اقامه نماز کنیم.

 

مقتدایی با بیان اینکه ما در کشوری مسلمان و شیعه با مسئولیت های ریز و درشت زندگی می کنیم و بعد از 36 سال از انقلاب نباید به دنبال ایجاد نمازخانه و مسجد باشیم تصریح کرد: این ها جزء رسالت های هر کسی است که مسئولیتی بر عهده دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزان حوزه نماز باید به جنبه های نرم افزاری و ویراستاری نیز توجه کنند ادامه داد: نسل امروز را باید از کودکی با نماز آشنا کنیم در غیر این صورت نمی توانیم فرهنگ نماز را در جامعه نهادینه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری اجلاس سراسری نماز در سال جاری فضای خوبی در استان ایجاد کرد و تجربه گرانسنگی بود عنوان کرد: همایش هایی که در شهرستان ها برگزار شد ایده جدید و نوآوری به ما داد و سال آینده دو همایش نماز در شهرستان ها برگزار می کنیم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه همایش های اول از فروردین تا آخر اردیبهشت است و عامه مردم را در برمی گیرد اذعان داشت: همایش های دوم از مهر تا آبان برگزار می شود و با هدف آشنا کردن دانش آموزان با نماز است و با این کار مردم را به نماز تشویق می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز باید از رفع تکلیف خارج و در جامعه نهادینه شود تاکید کرد: خوزستان دارای فرهنگ غنی و ارزشی است و اگر می بینیم جوانانی که نماز نمی خوانند در مناسبت هایی همچون ماه محرم و ماه رمضان شرکت می کنند به معنی این است که مسئولان کم کاری کردند که در این زمینه باید بیشتر کار کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 447121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha