تحریم ها نمی تواند مانع رشد و توسعه کشور باشد/ رشد اقتصادی و کاهش تورم در زمان تحریم صورت گرفته است

خبرگزاری شبستان: رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم ها نمی تواند مانع رشد و توسعه کشور در زمینه های مختلف باشد گفت: رشد اقتصادی و کاهش تورم در زمان تحریم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوشهر، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، امروز(۲۶ اسفند)، در آیین افتتاح فاز ۱۲ پارس جنوبی گفت: خوشحالیم که امروز به همه وعده هایی که به مردم داده ایم عمل کرده ایم و تورم ۳۴ و هفت دهم در پایان اسفند ۹۲ را به ۲۵ درصد رسانده ایم که نشان دهنده ۲۰ واحد درصد کاهش است.

 

وی افزود: ما توانسته ایم در سال ۹۳ در همه زمینه ها رشد مثبت داشته باشیم و البته این آغاز کار است و ما باید به رونق شتابنده قابل قبول برای مردم برسیم و باید توجه داشت که همه این کارها در زمان تحریم صورت گرفته است.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رشد اقتصادی، کاهش تورم در دوران تحریم صورت گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم به لطف الهی در مسیر مذاکرات هم دیر یا زود به نتیجه برسیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در پایان سال ۹۳ تولید ما از یکصد میلیون متر مکعب در روز هم بیش تر است و این امر نشان دهنده این است که کار بزرگ و عظیمی صورت گرفته است.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه با قامتی استوار در برابر کشورهای قدرتمند جهان 1+5 ایستاده‌ایم، ابراز داشت: همه این کارها در شرایط تحریم ظالمانه برما تحمیل شد و هنوز هم تا امروز این تحریم ادامه دارد و ما در برابر قدرت های جهان سر فرود نیاورده ایم.

 

وی گفت: در سالی که گذشت در زمینه های اجتماعی، بهداشت و درمان، بیمه همگانی، کشورزی، صنعت نفت و گاز، بنادر، راه آهن و در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و کارهای فرهنگی حرکت های خوبی در دولت صورت گرفته است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم ها نمی تواند مانع رشد توسعه و حرکت ما با شد و شاهد ما در این زمینه فاز ۱۲ پارس جنوبی است، گفت: این جمله را به سران 5 کشور منهای یک کشور، در حاشیه اجلاس سازمان ملل سال قبل و امسال و در مواقع دیگری که همدیگر را دیدیم به صراحت بیان کردم که تحریم شما خلاف قانون، خلاف حقوق بشر و کار شما از لحاظ شما از حیث تاریخ برای شما شرمندگی دارد. 

 

وی افزود: فاز ۱۲ نشان می دهد که تحریم ها، فشارها، اقدامات غیرقانونی و ضد انسانی نمی تواند این ملت را به عقب وادار کند و این ملت راه خود را ادامه می دهد.

 

دکتر روحانی بیان داشت: تحریم ها خلاف قوانین و خلاف حقوق بشر است، بیان داشت: اولویت ما توسعه و بهره برداری در میدان های مشترک گاز و نفت است البته شرایط ما شرایط سختی است.

 

وی گفت: امید و تدبیر ما را کسی نمی تواند تحریم کند و اراده و ایمان؛ ایثار و فداکاری ملت ما تحریم بردار نیست.

 

رئیس جمهور ابراز داشت: خوشحالیم که همزمان با مذاکرات فاز ۱۲ به عنوان بزرگ ترین پروژه صنعتی نفت و گاز کشور را افتتاح می کنیم و امروز صنعت نفت ما به معنای واقعی کلمه ملی شده است.

 

وی تصریح کرد: کار بزرگی در 18 ماه گذشته اتفاق افتاده و بخشی نیز تکمیل کار‌های انجام شده در دولت‌های گذشته است و ما امیدواریم با تلاش پیگیر ظرف سه سال آینده تمام فاز‌های پارس جنوبی تکمیل شود.

 

دکتر روحانی بیان داشت: توسعه توسط خود توسعه نابود می‌شود لذا باید توسعه را با محیط زیست و فرهنگ پیش ببریم و باید پیوست فرهنگی و پیوست محیط زیستی در کنار هر توسعه اقتصادی باشد.

 

رئیس جمهور افزود: باید نیروهای محلی در هر کجا که توسعه می دهیم در اولویت باشند و در شرایط مساوی نیروی بومی ترجیح داده شود و در استان بوشهر که این توسعه را به وجود می آوریم با توجه به وجود نیروهای بومی تحصیل کرده و وجود دانشگاه های مختلف، نیروی بومی در اولویت باشد.

 

وی خاطر نشان ساخت: استان بوشهر هم باید این توسعه را لمس کند و مردم در زندگی خود این توسعه را لمس کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 447119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha