سبد عیدانه برای نیازمندان استان سمنان توزیع می شود

خبرگزاری شبستان:معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: در آستانه سال جدید، طرح ملی فرشتگان رحمت در این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، ابراهیم احسانی درجمع خبرنگاران درمحل هلال احمراستان سمنان اظهار داشت: حوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان امسال نیز همچون سنوات گذشته و در آستانه طلیعه فرخنده نوروز باستانی، طرح فرشتگان رحمت را اجرا خواهد کرد.

وی تشریح کرد: این طرح در قالب اهدای سبد عیدانه به نیازمندان در مسیر تحقق اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر اجرا می شود.

احسانی خاطر نشان کرد: در این طرح اعضای داوطلب و نیکوکاران با جمع آوری کمکهای افراد خیر و تهیه و تامین سبدهای عیدانه به یاری نیازمندان می شتابند.

وی با  اشاره به توزیع دو هزار و 975 سبد به ارزش 2 میلیارد و 350 میلیون ریال در بین خانواده های نیازمند در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال تا کنون بالغ بر 900 سبد عیدانه به ارزش یک میلیارد ریال توزیع شده است..

احسانی با اشاره به اجرای طرح نیابت اظهارداشت: دراین طرح داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان سمنان با حضور در منازل خانواده های سالخوردگان و سرای سالمندان با آنان دیدار و با اهداء هدایا  از آنان دلجویی  می کنند.

وی  گفت: این طرح یکی از طرح های حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر است که با مشارکت داوطلبان خیر برگزار می شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه کمک به سالمندان در انجام کارهای روزمره و بیرون از خانه، پرستاری از سالمندان و رسیدگی به آنها از جمله فعالیت های داوطلبان در این طرح است، عنوان کرد: جذب افراد علاقه مند و داوطلب به فعالیت و خدمت رسانی به چنین سالمندانی به نیابت از فرزندان شان در حد مطلوب و کیفیت کار از جمله اهداف این طرح است.

احسانی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می تواند شادابی، نشاط، طراوت، سرزندگی و معنای جاری بودن و زنده بودن را برای این قشر از جامعه محقق کرده و نقش هلال احمر را در یاری رساندن به همنوع پررنگ تر کند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه این طرح به منظور ارایه خدمات فرهنگی،سلامت، روحی و عاطفی به سالمندان بی فرزند و خانواده شهدا و... انجام می شود تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در استان سمنان علاوه بر خانواده های ایرانی در رابطه با سالمندان اتباع غیر ایرانی نیز صورت گرفته است که در نوروز 93 از 163 سالمند دلجویی شد.

احسانی، ارئه خدمات انسان دوستانه و داوطلبانه را یکی از اصول مهم صلیب سرخ و هلا احمر دانست و افزود: طرح داوطلب یار امداد و نجات از دیگر طرح های  این جمعیت است که در راستای خدمت رسانی به مسافران نوروزی صورت می گیرد و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بهره مندی از توان پزشکان و پیراپزشکان داوطلب این خدمات را انجام می دهد.

وی طرح مروجین سلامت و مهرورزی را یکی از طرح‌های مهم در ایام پایانی و به ویژه چهارشنبه آخر سال دانست و گفت: مه ساله در ایام پایانی سال و خصوصا چهارشنبه آخر سال به علت استفاده نامناسب از مواد محترقه خطراتی توسط برخی افراد به وجود می آید که منجر به حوادث ناگوار می شود؛لذا به منظور پیشگیری از این خطرات و به منظور تلاش در جهت سلامت انسانها ،داوطلبان جمعیت هلال احمر به همراه سایر اعضای هلال احمر این طرح را اجرا می کند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان هدف از برگزاری این طرح را آگاه سازی داوطلبانه و ارتقا سطح آگاهی و دانش عمومی شهروندان و مسئولان مراکز آموزشی درخصوص حوادث غیر قابل جبران استفاده از مواد محترقه و آتش زا، پیشگیری از ایجاد حادثه و خسارات و ایجاد حس امنیت و کوشش در جهت تامین سلامت جامعه عنوان کرد.

وی در بیان ضرورت اجرای این طرح گفت: مراسم چارشنبه آخر سال در جامعه ما نیازمند یک مهندسی فرهنگی است. بنابراین زمانی که چند روز قبل از  آن، شهروندان در سطح شهر با نمادهای فرهنگی حاوی پیام هایی مواجه شوند که صدمات ناشی از کج رفتاری ها و بی هنجاری ها در این مراسم را نشان می دهد، فرهنگ رفتارهای صحیح در این مراسم در اذهان شهروندان جامعه نهادینه می شود و یک منبع کنترل درونی ، اجازه کج رفتاری ها در فضاهای عمومی را به آنها نمی دهد.

پایان پیام/.

کد خبر 447105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha