۲۳ کانون تخصصی در مساجد گیلان فعال هستند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از فعالیت ۲۳ کانون تخصصی در سطح مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهارکرد:‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۷۱ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مقابله با شبیخون فرهنگی تشکیل شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان فعال هستند تصریح کرد: کانون‎ها باید با بهره گیری از اتاق فکر، برنامه ریزی مناسبی در اجرای فعالیت‌های تخصصی در مقابله با توطئه‌های دشمن داشته باشند.

حجت الاسلام پورابراهیم کانون‌های تخصصی را بازوی کانون‌های مساجد در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های تخصصی برشمرد و اذعان کرد: در حال حاضر ۲۳ کانون تخصصی در سطح استان در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، آموزش، پژوهش، کتابخانه‌ای، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، ورزشی،IT، چهره به چهره، ولایت، قرآن، عترت، همایش‌ها و مناسبت‌ها، مهدویت، مشاوره، ایثار و شهادت، نظارت و ارزشیابی، سمعی و بصری، عفاف و حجاب،  از کانون‌های تخصصی مساجد استان می باشند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان با بیان اینکه کانون‌های تخصصی باید دبیرخانه کانون‌های مساجد را در برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی همراهی کنند خاطرنشان کرد: کانون‌های تخصصی با تنوع بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌ها و تعمیق ریشه‌های نظری و عملی آن در حوزه های تخصصی و در تمام زمینه‌های دینی، اعتقادی، آموزشی، علمی، فرهنگی، خانوادگی، تربیتی، حقوقی و ... و دیده بانی فضای فرهنگی کشور در جهت وصول جایگاه واقعی مساجد در جمهوری اسلامی نقشی بی‌بدیل برعهده دارند.

پایان پیام/

کد خبر 447097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha