مرمت ۱۰۰ مسجد حاشیه شهر مشهد به دست توانمند گروه‌‌های جهادی

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی از تعمیر و مرمت ۱۰۰ مسجد حاشیه شهر توسط گروه‌های جهادی تا پایان تابستان سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، مصیب عنابستانی با اشاره به جذب ۹۸ درصدی اعتبارات مربوط به اقتصاد مقاومتی در سال جاری، ظهر امروز(۲۶ اسفند) در نشست خبری گفت: بودجه اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی در سال گذشته به حدود ۶۰ میلیارد تومان رسید که با توجه به مشکلات مالی دولت، برای سال جاری این رقم به کاهش یافته است.

 

وی میزان بودجه اقتصاد مقاومتی که در سال جاری جذب شده است را ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به تغییراتی که مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۴ اعمال کرده است، امیدواریم این رقم برای سال آینده حداقل به رقم سال گذشته، یعنی ۶۰ میلیارد تومان برگردد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی همچنین از اعزام ۲۰ گروه جهادی در ایام نوروز به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: ۱۱ گروه از بسیج دانشجویی، ۵ گروه از بسیج طلاب و ۴ گروه نیز از بسیج دانش‌آموزی در این اردوهای جهادی حضور دارند که شامل ۶۳۰ نفر از برادران و ۳۷۶ نفر از خواهران می‌شوند.

 

عنابستانی با اشاره به نظارت مستقیم استانداری و فرمانداری‌ها بر اردوهای جهادی، تصریح کرد: استاندار مسئول مستقیم گروهای بسیج سازندگی است و فرمانداران نیز رئیس گروه‌های بسیج سازندگی محسوب می‌شوند، که در این رابطه جلسات منظمی با معاونت‌های استانداری خراسان رضوی برگزار شده است تا زمینه معرفی مستقیم گروه‌های جهادی به فرمانداران محیا شود و امیدوارم این امر به فراهم شدن ملزومات مورد نیاز این گروه‌ها جهت فعالیت‌های جهادی کمک شایانی کند.

 

وی با بیان اینکه در نوروز امسال گروه‌های جهادی به شهرستان‌های جغتای، سبزوار، فریمان، کلات، گناباد، تایباد، قوچان و حومه مشهد اعزام می‌شوند، از تعمیر و مرمت ۱۰۰ مسجد حاشیه شهر توسط گروه‌های جهادی تا پایان تابستان سال آینده خبرداد و افزود: علاوه بر کمک‌های فیزیکی و معنوی، مجموعه سپاه، اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان را در اختیار هیئت امنای مساجد جهت تعمیر و مرمت این اماکن مقدس قرار داده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی از ارائه دو هزار و شش پروژه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی از طرف بسیجیان استان خبرداد و افزود: از این تعداد با هزار و ۸۴۵ پروژه موافق شد و تسهیلات لازم نیز به آنها تعلق گرفت که پروژه‌هایی چون تولید قارچ، ورمی‌کمپوست، پرورش آبزیان، مرغ بومی و دام‌های سبک و سنگین را شامل می‌شدند.

 

عنابستانی یادآور شد: این پروژه‌ها هم‌اکنون در دست اقدام هستند و امیدوارم پس از به ثمر نشستن آنها، گام بلندی در توانمندسازی خانواده‌های محروم و اشتغال‌زایی در مناطق کم‌تر برخوردار برداشته شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 447094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha