برگزاری ۱۵۵۵ برنامه در هفته زن/ هفته زن فرصتی برای اشاعه ویژگی های شخصیت حضرت زهرا(س) است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده گلستان از برگزاری بیش از یکهزار و ۵۵۵ برنامه هفته زن در استان خبر داد و گفت: برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن فرصت مغتنمی برای تبیین ابعاد گوناگون شخصیت صدیقه کبری (سلام الله علیها) و اشاعه آن ویژگی ها در بین بانوان و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، فائزه عبداللهی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده گلستان ضمن تبریک فرارسیدن بهار 94 و تقارن آن با ایام سوگواری و میلاد با سعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و سلاله پاکش حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) گفت: بیش از یک هزار و 555 برنامه در هفته زن استان گلستان توسط نهادها و دستگاه ها و سازمان ها اجرا می شود که یکصد و 6  برنامه آن شاخص است.

 

وی افزود: برگزاری همایش روز زن در تمامی شهرستانهای استان، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی نشاط و شادابی و تحکیم بنیان خانواده، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و عملکرد زنان دستگاه های اجرایی، برپایی ایستگاه های مشاوره رایگان در شهرستان ها با موضوع مشاوره حقوقی، روانشناسی و مددکاری، برگزاری نشست فاطمه شناسی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشجویی و کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب های شبکه های اجتماعی از جمله برنامه های پیشنهادی این هفته است.

 

عبداللهی یادآورشد: برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن فرصت مغتنمی برای تبیین ابعاد گوناگون شخصیت صدیقه کبری (سلام الله علیها) و اشاعه آن ویژگی ها در بین بانوان و جوانان است.

 

وی با بیان اینکه لازم است در این هفته به آسیب شناسی مشکلات زنان در جامعه کنونی پرداخته شود، خاطر نشان کرد: همواره با افزایش نفوذ شبکه های اجتماعی، تغییر در مناسبتهای درونی خانواده ها و تفاوت دیدگاهها به موقعیت زن، نیازهای نسل چهارم انقلاب باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

 

عبداللهی اذعان داشت: زنان برای ایفای نقش دوگانه مادری و همسری در کنار نقشهای مختلف اجتماعی نیازمند حمایت ویژه هستند.

 

وی ادامه داد: ستاد هفته زن استان باید برای پرهیز از اجرای برنامه های حجمی و کم محتوا درهفته بزرگداشت مقام زن باهم افزایی دستگاههای اجرایی زمینه اجرای برنامه های نوآورانه، خلاقانه و ماندگار را فراهم سازند.

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده گلستان افزود: باتوجه به سابقه تمدنی استان و اثر گذاری آن با کشورهای منطقه با انجام اقدامات اصولی و برنامه ریزی شده توسط دستگاههای اجرایی شایسته است زمینه نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی – ایرانی در بین زنان استان و منطقه را فراهم آوریم.

 

وی خاطرنشان کرد: در نشست با معاون رئیس جمهور در امور زنان موضوع عضویت زنان در شورای عالی اداری کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی وغیره تصویب شده است و پیشنهاد عضویت مدیر کل امور زنان خانواده استان ها درکارگروه های اشتغال، برنامه ریزی و سلامت و امنیت غذایی هم داده شده است تا با این عضویت رسمی بتوانیم گامی مهم تر در حل مشکلات جامعه زنان کشور برداریم.

 

پایان پیام/

کد خبر 447088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha