نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی کاهش یافت

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان جنوبی از تصویب کاهش نرخ کارمزد و افزایش دوره تنفس تسهیلات صندوق توسعه ملی برای استان خبر داد و گفت: در مجموع خراسان جنوبی جزء مناطق محروم کشور محسوب شد و نرخ سود تسهیلات ۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، وجه اله خدمتگزار امروز (26 اسفند) در شورای اداری استان اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده گام‌های موثر و بهتری برای معرفی استان و جذب گردشگران برداشته شود.

 

وی با بیان اینکه باید در ایام نوروز برخورد مودبانه و خوبی با مسافران صورت گیرد، افزود: باید به نحوی مدیرت شود که زمینه مراجعه مسافران و گردشگران بیشتر از گذشته به استان فراهم شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از حضور و استقبال مردم ولایتمدار از سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان، گفت: مصوبات و دستورات دولت برای استان در حال پیگیری است.

 

خدمتگزار از تصویب کاهش نرخ کارمزد و افزایش دوره تنفس تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بنا به پیشنهاد مسئولان استان در سفر رئیس جمهور به استان در این خصوص نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در استان کاهش یافت و بر این مبنا نرخ کارمزد برای تسهیلات کشاورزی 10 درصد و برای تسهیلات صنعتی 12 درصد محاسبه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه دوره تنفس تسهیلات صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی از 6 ماه به 2 سال ارتقا پیدا کرد، تصریح کرد: همچنین بازپرداخت تسهیلات از 8 سال به 10 سال افزایش یافت.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: سهم آورده سرمایه‌گذار نیز از 25 درصد به 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.

 

خدمتگزار با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات ارزی برای خراسان جنوبی از 6 درصد به 4 درصد کاهش یافته، افزود: سهم آورده سرمایه‌گذار در این بخش نیز از 20 درصد به 10 درصد با بازپرداخت 10 ساله کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه  تاکنون تمام حقوق کارکنان اداری استان پرداخت شده، عنوان کرد: حقوق فرهنگیان نیز اعلام شده که امروز به حسابشان واریز خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: مدیران استان باید با دستگاه‌های اجرایی بالادستی خود همراه باشند و پیگیری‌های لازم دستگاه مربوطه خود در این موضوع را انجام دهند.

 

خدمتگزار به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد در ایام پایانی سال به هیچ وجه اجازه ندهند کار ارباب رجوع به سال آینده موکول شود و قوانین را به درستی مراعات کنند.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 447065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha