حفاظت و صیانت از جامعه روحانیت  وظیفه دادسرای ویژه روحانیت

خبرگزاری شبستان: دادستان ویژه دادگاه روحانیت استان گیلان گفت: وظیفه دادسرای ویژه روحانیت حفاظت و صیانت از جامعه مقدس روحانیت است که در زمان غیبت وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید این حوزه‌ها آسیب شناسی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام زمانی، دادستان ویژه دادگاه روحانیت استان گیلان عصر دیروز(۲۵ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تاکید بر مجهز شدن حوزه‌های علمیه به سایت‌های اطلاع رسانی اظهار کرد: عصر حاضر عصر اطلاعات است و حوزه‌های علمیه باید با راه اندازی سایت‌های اطلاع رسانی در این عرصه گام‌های موثری بردارند که راه اندازی سایت اطلاع رسانی حوزه امیرالمومنین(علیه السلام) رشت نشان از این اهمیت دارد.

وی تبلیغ دین مبین اسلام و حفظ شریعت را وظیفه حوزه‌های علمیه دانست و افزود: باید مسائل دینی و احکام نورانی اسلام را در کشورهای مختلف تبلیغ کرد تا جهانیان را با دین سعادت و رستگاری بشر آشنا کنیم.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه دین اسلام دین علم و دانش است تصریح کرد: در سایر ادیان احکام فقهی وجود ندارد اما اسلام احکام خمسه دارد و همه قابل بررسی و تحقیق است.

وی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی حوزه‌های علمیه گفت: وظیفه دادسرای ویژه روحانیت حفاظت و صیانت از جامعه مقدس روحانیت است که در زمان غیبت وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید این حوزه‌ها آسیب شناسی شوند.

حجت الاسلام زمانی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به طلاب در حوزه حقوقی را عامل پیشگیری از بسیاری از آسیب‌ها دانست و ادامه داد: هدف امام خمینی(ره) از تشکیل دادسرای ویژه روحانیت حفاظت و صیانت از قداست جامعه روحانیت بوده است که پیشگیری اصل وظیفه این دادسرا است.

وی تاکید کرد: این دادسرا برای مصون ماندن طلاب از آسیب‌ها تشکیل شد و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری انجام وظیفه می‌کند.

حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند اما دادسراها هم باید آسیب‌ها را شناسایی و پیشگیری کنند.

پایان پیام/

کد خبر 447062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha