طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۷ اسفند در اردبیل آغاز می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل، گفت: طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۷ اسفند در اردبیل شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهرام غیبی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل صبح امروز( 26 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان، اظهار داشت: این طرح فردا راس ساعت 13 ظهر در ساختمان هلال احمر واقع در شهرک سینا با حضور استاندار محترم کلید می خورد و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی، با بیان اینکه امسال با 250 امدادگر و با آمادگی کامل به استقبال نوروز می‌رویم، افزود: 20پایگاه ثابت، سیار وموقت امداد و نجات هلال احمر، 20 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی ست نجات، یک دستگاه آرکو، 2 سگ زنده یاب و 10 دستگاه موتورسیکلت درمانگاهی برای اجرای این طرح ساماندهی کرده ایم.

 غیبی، همچنین از اجرای طرح فرشتگان رحمت و طرح نیابت در آستانه نوروز خبرداد و گفت: این طرح های نقطه اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان است و هم اکنون نیز در آستانه سال جدید 800 بسته مواد غذایی در بین نیازمندان واقعی توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، به طرح های حوزه جوانان هلال احمر نیز اشاره ای کرد و بیان داشت: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نیز با شعار «بی گدار به جاده نزنیم ظریف برانیم» اجرا می شود که هدف از این طرح نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از حوادث است.

 2 تیم توانای خواهران در ورودی شهر مستقر می شوند

وی، از استقرار 2 تیم توانای امداد و نجات در ورودی های شهر با ست کامل امداد ونجات و آمبولانس خبر داد و گفت:250 جوان داوطلب که بیشتر آنها را خواهران تشکیل می دهد، در اجرای طرح های نوروزی یاریگر جمعیت هلال احمر خواهند بود.

غیبی، در بیان خوش ترین و تلخ ترین خاطره جمعیت هلال احمر استان در سال 93، ادامه داد: به نظر بنده تلخ ترین حادثه غرق شدن 2 دانشجوی دختر در دریاچه شورابیل و حادثه دریاچه نئور و خوش ترین حادثه نیز تخصیص اعتبار برای بالگرد هوایی و یک پایگاه بین شهری بود.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، در پایان سخنان خود داوطلب هلال احمر بودن را در دنیا یک افتخار  خدمت رسانی عنوان کرد و گفت: برای مقابله با حوادث باید فرهنگ پیشگیری را در جامعه نهادینه کنیم چراکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

پایان پیام/           

 

 

 

 

کد خبر 447060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha