برگزاری مرحله مقدماتي مسـابقات قرآن كريم و نهج البلاغه در زنجان

خبرگزاری شبستان: مرحله مقدماتي نوزدهمين دوره مسابقات قرآن كريم و نهج البلاغه ويژه فرزندان كاركنان با عنوان «بهار در بهار» و هشتمين دوره مرحله مقدماتي مسـابقـات قـرآنـي كـاركنـان و همسران با عنـوان «يـادواره ولايت و امـامت» در شركت گـاز استـان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، مدير عامل اين شركت در مراسم افتتاحيه اين دوره از مسابقات قرآني كه با حضور 60 نفر از شركت كنندگان برگزار شد؛ با اشاره به فرمايش حضرت امام خميني (ره) كه؛«ما هر چه داريم به بركت قرآن است و هر كاري كه انجام شد؛ براي قرآن بود»؛ گفت: برگزاری مسابقات قرآن یکی از راههای ترویج قرآن است و شركت گاز استان زنجان مفتخر است در پايتخت شور و شعور حسيني و همگام با فعالان عرصه قرآن و فرهنگ؛ سالانه اين مسابقات را براي حضور منتخبين در مرحله كشوري مسابقات شركت ملي گاز ايران برگزار کند.

سيد سعيد عسگريان با بيان اينكه اين مسابقات به منظور تعميق باورهاي ديني و نزديكي هر چه بيشتر فرزندان كاركنان شركت ملي گاز ايران به اين كتاب الهي، برگزار مي شود؛ هدف از برگزاري اين مسابقات را اشاعه فرهنگ‌ مقدس‌ قرآن‌ کريم‌ در ميان‌ كاركنان و خانواده‌هاي‌ آنان‌ كه باعث‌ انس‌ هر چه‌ بيشتر اين‌ عزيزان با قرآن کريم‌، ايجاد رقابت‌ سالم‌ در مسابقات‌ و در نهايت‌ فراهم كردن زمينه‌ يادگيري‌ مفاهيم‌ والاي‌ قرآني‌ و نهج البلاغه است؛ عنوان كرد.

دبير شوراي فرهنگي و رئيس روابط عمومي شركت گاز استان زنجان نيز با اشاره به اهميت و جايگاه ارزشمند اقدامات فرهنگي و فعاليت هاي قرآني كه زمانبر بوده و با توجه به ظرافت و اهميتي كه دارد در طولاني مدت؛ تاثيرات ارزشمند خود را نمايان مي كند، گفت: تمام تلاش خود را به كار برده ايم تا در كنار كارهاي عملياتي- فني شركت گاز در پيشبرد اهداف فرهنگي نيز؛ مثمر ثمر باشيم.

نادر رابطي با بيان اينكه برگزاری مسابقات قرآن برکات و نورانیت خاصی را در جامعه ایجاد می کند به تلاش ها و اقدامات انجام شده براي نزديكي و ارتباط هر چه بيشتر خانواده ها با قرآن كريم كه تاثيرات و بركات فراواني در خانه و محل كار كاركنان ايجاد مي كند اشاره كرد و افزود: 60 نفر از فرزندان دختر و پسر كاركنان؛ همسران و كاركنان شركت گاز استان زنجان، 21 اسفند ماه در رشته هاي مفاهيم قرآن، نهج البلاغه، حفظ، قرائت ترتيل، قرائت تحقيق و اذان با هم رقابت پرداختند.

وي با بيان اينكه فرزندان كاركنان شركت گاز استان زنجان ايران در مقاطع تحصيلي، ابتدايي، راهنمايي، دبيرستان و عالي با هم رقابت كردند ابراز داشت: نشر فرهنگ و علوم قرآني، تبيين ارزشهاي دين مقدس اسلام و رشد باورهاي ديني فرزندان، مطابق با فرهنگ اصيل قرآن از ديگر اهداف برگزاري اين مسابقات قرآني است.

دبير شوراي فرهنگي و رئيس روابط عمومي شركت گاز استان زنجان؛ بر اهميت پيامدهاي مثبت برگزاري جلسات قرآني با حضور اساتيد برجسته استان در طول سال اشاره كرد و گفت: مشاركت و حضور فعالان قرآني در اين كلاسها؛ اعطاي كتاب قرآن كريم به خط عثمان طه، پرداخت هرينه هاي كلاس هاي قرآني فرزندان در طول سال از جمله حمايت هايي است كه در ترويج فرهنگ قرآني كاركنان و فرزندان كاركنان؛ صوذت گرفته است.

رابطي با اعلام اينكه 6 نفر از داوران برجسته استان داوري اين دوره از مسابقات را بر عهده داشتند، افزود: در رشته مفاهيم قرآن كريم در بخش كاركنان  سيد حميد رضا اميري اول و محمد رضا باژرنگ دوم  و در بخش بانوان نيز مريم مرادي، سارا عابديني و و رقيه رئوفي زاده به ترتيب؛ مقام اول تا سوم را كسب كردند.

وي ابراز داشت: در رشته مفاهيم نهج البلاغه به ترتيب آقايان يوسف عباسي، علي رجبي احمدي و مصطفي ابراهيمي و در بخش بانوان خانم ها ثريا حسني، طاهره قاسمي و زهرا بيگدلي؛ مقام هاي اول تا سوم را بدست آوردند.

رابطي با اشاره به اينكه در رشته قرائت تحقيق سعيد صالحي نيا، قرائت ترتيل و اذان، علي يوسفي موفق به كسب مقام نخست شدند، افزود: خانم خديجه سعادتي در رشته قرائت ترتيل اول و خانم ها ربابه يوسفي و اكرم احمدي زاده؛ در حفظ 2 جزء مقام اول و دوم را كسب كردند.

دبير شوراي فرهنگي و رئيس روابط عمومي شركت گاز استان زنجان با اعلام نتايج بخش فرزندان نيز اظهار داشت: در بخش حفظ فرزندان نيز محمد رضا الماسي در حفظ 10 جزء، محمد هادي الماسي در حفظ 5 جزء، محمد مهدي يوسفي راد در حفظ 3 جزء، مهدي خواجه وند و ريحانه ملك لي در حفظ 1 جزء مقام نخست اين مسابقات را از آن خود كردند.

رابطي با بيان اينكه در رشته قرائت ترتيل پسران، محمد حسين يوسفي راد اول، عليرضا حسني، سوم و در رشته تحقيق، مجتبي محمودي، مقام اول را كسب كرد، افزود: خانم ها هانيه مقدم كوهي و نفيسه رفيعي نيز به ترتيب مقام اول و دوم رشته مفاهيم قرآن را كسب كردند.

گفتني است نفرات اول مرحله مقدماتي براي رقابت با منتخبين شركت هاي گاز استاني در مرحله كشوري اعزام خواهند شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 447057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha