آنچه از سلاح و تجهیزات نظامی برای دفاع لازم داشته باشیم تولید می کنیم

خبرگزاری شبستان: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به توانمندی و قدرت نظامی ایران در ابعاد رزمی گفت: آنچه از سلاح و تجهیزات نظامی برای دفاع لازم داشته باشیم تولید را به کار می گیریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، امیر موسوی، جانشین فرمانده ستاد ارتش در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دوره 24 و 8 حرفه‌ای دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) گفت: از طرف امیر فرماندهی کل ارتش ماموریت دارم که دانش آموختگی همه شما برادران عزیز و همرزمان ارجمند را در ارتش جمهوری اسلامی و همچنین میهمانانی که از کشورهای دوست و هم پیمان تشریف آوردند تبریک عرض کنم.

وی افزود: هم به شما دانش‌آموختگان و هم به شما استادان و تمام کسانی که برای اجرای بهتر این دوره با نام و بی‌نام و گمنام تلاش و زحمت کشیده‌اید خسته نباشید می‌گویم.

امیر‌موسوی گفت: نیروهای مسلح در کشور یکی از مولفه‌های اصلی قدرت ملی هستند در نظام‌های سلطه‌گر و استکباری نیروهای مسلح و قدرت نظامی بر اعمال زور و تحمیل باطل بر دیگران مورد استفاده قرار می‌گیرند و پوشش‌های تبلیغاتی دروغین هم نمی‌تواند چهره منفی و ضدارزش آنها را پنهان کند.

جانشین فرماندهی ارتش اظهار کرد: مال و جان و ارزشهای انسانی در قاموس این نظام‌ها و قدرت‌های نظامی آنها جایگاهی ندارد و تسلط بر ثروت‌ها و مقدرات ملت‌ها از اهدافی است که نظام سلطه از داشتن قدرت نظامی دنبال می‌کند.

وی افزود: نظام‌های سلطه به میل و اراده خاص و اشاره و به هر صورتی که نظامهای سلطه بخواهند برنامه‌های آنها را آموزش می‌بینند و برای اهداف نظامهای سلطه ماموریت انجام می‌دهند و به نیابت از آنها اقدام می‌کنند.

وی اظهار کرد: منبع مهم سرمایه کارخانه‌های اسلحه‌سازی و ذرات‌خانه‌ها آنها هستند و کشورهای خود را به صورت انباری برای ساخت تجهیزات جنگی آنها درآورده‌اند.

وی تصریح کرد: اما برای ملت بزرگ و مسلمان و با فرهنگ ایران قدرت نظامی در نیروهای مسلح وسیله‌ای هستند برای دفاع بازدارندگی و حفظ آرمانهای بالای انسانی و انقلابی نظامیان ما در عین قدرت و اقتدار و توانمندی که دارند منادی صلح و آرامش و امنیت و ارزشهای انسانی هستند.

وی گفت: نیروهای نظامی ما به عنوان نماد دفاع از حق در برابر باطل و نماد دفاع از مظلوم در برابر ظالم در همه جای جهان شناخته شده‌اند طبیعت ظلم‌ستیزی و آرمان خواهی ما اقتضا می کند که همواره در برابر ظالمان و زیاده‌خواهان بایستیم و ناگزیریم در این شرایط از آرمانهای خود دفاع کنیم و برای این است که هر روز باید به توانمندی و قدرت نظامی و ابعاد مختلف آمادگی رزمی خود برای دفاع بیافزاییم.

وی اظهار کرد: آنچه از سلاح و تجهیزات دفاعی برای دفاع متعارف لازم داشته باشیم تولید را به کار می گیریم و هر سازمانی که در دفاع موثر باشد طراحی و پیاده می‌کنیم تمام آموزشهای نظامی را برای ارتقای توانمندی و قدرت در اختیار می گیریم تا بتوانیم ماموریت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

وی اظهار کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد در ایجاد حفظ و ارتقای این آمادگی ها دارای نقش برجسته است این دانشگاه عالیترین رده دانشگاهی در حوزه تاکتیکی و عملیاتی را دارد. و به عنوان برجسته ترین دانشگاه در میان مراکز نظامی شناخته شده است.

وی گفت: ما در این جایگاه وظیفه پرورش و آموزش افسران عالم دانشمند و فرزانه را که به فضیلت های انسانی مزین هستند را بر عهده دارد و به لطف پروردگار در این ماموریت و تکلیف خود موفق و سربلند بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: این دانشگاه در شرایط فعلی در ابعاد فیزیکی و به لحاظ محتوایی پیشرفتهای خوبی داشته است و در سالهای متوالی و از منظرهای متفاوت به این دانشگاه نگاه کرده‌ام و از همینجا اعلام می کنم که این دانشگاه یکی از برجسته ترین دانشگاههای نظامی است که امروز بهترین شرایط را در طول عمر خود پشت سر می گذارند. و بر خود لازم می دانم که از اقدامات این دانشگاه در جهت آموزش و پرورش دانشجویان تشکر کنم.

پایان پیام/

کد خبر 447039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha