اشتغال زایی از اهداف اصلی بنیاد برکت است

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رحمه الله در آئین افتتاح ۲ مدرسه در ساوجبلاغ گفت: اشتغالزایی از اهداف اصلی بنیاد برکت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، به نقل از استانداری البرز، محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آئین افتتاح دبیرستان 24 کلاسه شهید شهسواری برکت در روستای لشگرآباد ساوجبلاغ که با حضور استاندار البرز، رئیس نوسازی و تجهیز مدارس کشور، نمایندگان کرج و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی ، مدیرعامل بنیاد برکت و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: با استعانت از خداوند تنها راه حل مسایل کشور تکیه بر مردم است.
 
وی افزود: هر جا به مردم تکیه کردیم مسائل مان حل شد و با تکیه بر خرد جمعی مردم و مشارکت مردم در جهت اشتغالزایی گام برداشتیم.
 
دزفولی تصریح کرد:  رویکرد اساسی پروژه‌های اجرایی در بنیاد برکت را اشتغالزایی است و  همه اقدامات با ۲ رویکرد تکیه بر سرمایه‌گذاری خرد مردمی و مشارکت مردم در جهت اشتغالزایی صورت می گیرد.
 
وی با بیان اینکه با تدبیر مقام معظم رهبری در برکت فعالیت‌های توانمندسازی و زیربنایی بنیاد با اتکا به مردم آغاز شد مهمترین هدف خدمت به مردم و اشتغالزایی است.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه معضلات و مشکلات در جامعه به جهت کمبود شغل ایجاد می شود، گفت: از این رو ستاد اجرایی برای حل بزه و مشکلات با تکیه به مردم در زمینه اشتغالزایی نیز موفق عمکل می کنیم .
 
ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی تا به امروز
 
این مسئول افزود: در بخش اقتصادی محور اصلی مسئله اقتصادی است و تاکنون 120 هزار فرصت شغلی در این حوزه ها شکل گرفته است.
 
وی تصریح کرد: درحال حاضر بیش از 17 هزار نفر به صورت مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند که درصدد هستیم این اشتغالزایی در نقاط محروم بیشتر انجام شود.
 
به گفته مخبر، در ستاد اجرایی امام(ره) با تاکیدات و تدابیر مقام معظم رهبری، همه امکانات در این جهت هزینه شد و با دو رویکرد تکیه بر سرمایه گذاری خرد مردمی و مشارکت مردم خدمات انجام می‌شود که در این راستا حدود 200 طرح در چند سال گذشته انجام شده و بخشی از آن در حال انجام است.
 
استقرار ۲۰۰ شرکت هایتک در بخش اقتصادی برکت
 
وی با اشاره به اینکه 200 شرکت هایتک در بخش اقتصادی برکت مستقر است، افزود:  این امکان وجود دارد تا در صورت  تقاضای به وجود آمده وسعت شرکت و مشارکت، در این راستا ایجاد کرد.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: از سال 87 علاوه بر انجام کارهای محوری، فعالیت‌های دیگری از جمله گازرسانی، آب‌رسانی، برق، بهداشت، احداث مسجد، تحت پوشش قرار دادن ایتام زیر 10 سال، بیمه تکمیلی و وام‌های قرض الحسنه انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: نیازها در البرز بسیار بالا است که یکی از دلایل کم توجهی به برخی از نیازها نزدیکی به پایتخت کشور است که باید به این نیازها توجه جدی شود.  
 
پایان پیام/
کد خبر 447037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha