پاسخ به چرایی نیاز بشر به دین

خبرگزاری شبستان: دین باید به نیازهای طبیعی و زندگی انسان معنا و جهت و آنها را به سوی رشد انسان تنظیم و نسق داده و نیز به نیازهای فطری انسان پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دین نشان می دهد که مبدأ و مقصد هستی چیست، چه مراتبی دارد و این مراتب چه ارتباطی با یکدیگر و با مبدأ و مقصد هستی دارند.

 

بر اساس این گزارش، ارائه نظام هستی از سوی دین ضروری است؛ به دلیل آنکه دین باید به نیازهای طبیعی و زندگی انسان معنا و جهت دهد و آنها را  به سوی رشد انسان تنظیم و نسق داده و نیز به نیازهای فطری انسان پاسخ دهد و رابطه ای صحیح میان انسان با خدایش ایجاد کند و سیر انسان را در مراتب هستی به سمت رشد بگرداند و در آخرت او را به سعادت و کمال برسانند.

 

لازمه همه امور یاد شده داشتن تصویری صحیح از نظام هستی است؛ دیندار با بهره گیری از عقل دینی و وحی الهی می تواند به این تصویر از نظام هستی دست یابد تا بتواند پیام دین را در موارد گفته شده و مشابه آن ها دریابد.

 

بر همین اساس، کتاب "نیاز بشر به دین" در شش فصل با عناوین چیستی انسان، اساس نیاز انسان به دین، نیازهای معرفتی فطری به دین، نیازهای انگیزشی و گرایشی فطری به دین، نیازهای فطری به معنا و مشروعیت زندگی و عمل، نیاز به دین برای تنظیم و سامان بخشی به زندگی دنیوی به قلم غلامرضا میناگر تدوین شده است.

 

گفتنی است، "نیاز بشر به دین" در 196 صفحه به تازگی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار کتاب شده است.

پایان پیام/

کد خبر 447018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha