کاخ سفید به کمپین «هر کس به جز بی بی» کمک مالی کرده است

خبرگزاری شبستان:سنای آمریکا یک تحقیق دو حزبی را در خصوص تامین بودجه یک سازمان غیر دولتی از سوی کاخ سفید برای اعمال فشار برای کنار زدن بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات پارلمانی به راه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سنای آمریکا یک تحقیق دو حزبی را در خصوص تامین بودجه یک سازمان غیر دولتی از سوی کاخ سفید برای اعمال فشار برای کنار زدن بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات پارلمانی به راه انداخته است.

بر اساس گزارش منبعی که این خبر را به فاکس نیوز گفته است،وزارت امور خارجه آمریکا مبلغی به ارزش 350 هزار دلار به جنبش «وان وویس » کمک کرده است.

گفته می شود که «وان وویس » این پول را به زیرمجموعه خود در اسراییل به نام (V15) ارسال می کرده است.

این نهاد متعهد به برکناری نتانیاهو به خاطر عدم تمایل او به تشکیل دو دولت مستقل در فلسطین شده است.

«وان وویس» از هدف قرار دادن مستقیم نتانیاهو منع شده و براساس قوانین آمریکا تنها می تواند از طریق شریک اسراییلی اش یعنی V15 این کار را انجام دهد.

نتانیاهو نیروهای چپ گرا در اسراییل و خارج از آن را متهم به هماهنگ کردن کمپین «هر کسی جز بی بی» کرده است که هدف آن برکنار کدن او از قدرت است.

روز گذشته یعنی یک روز مانده به انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی ،نتانایهو بار دیگر خود را مخالف راه حل تشکیل دو دولت مستقل در سرزمین های اشغالی نشان داد و تاکید کرد مادامی که او نخست وزیر اسراییل ایت،کشور فلسطین وجود نخواهد داشت.

کدورت میان باراک اوباما،رییس جمهوری آمریکا و نتانیاهو از زمانی بیشتر شد که  نخست وزیر رژیم صهیونیستی بودن اجازه کاخ سفید وارد آمریکا شد و به سخنرانی علیه ایران پرداخت؛ اوباما نیز از دیدار با نتانیاهو در این سفر خودداری کرد.

 

پایان پیام

کد خبر 447017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha