تلخ و شیرین رویدادهای خبری خراسان جنوبی در سال ۹۳

خبرگزاری شبستان: "سقوط هواپیمای مسافربری تهران- طبس" بدون شک یکی از تلخ ترین و "اختصاص ردیف اجرایی به راه آهن خراسان جنوبی بعد از یک دهه" یکی از شیرین ترین خبرهایی بود که امسال از خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی و دیگر رسانه های استان مخابره شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، رویدادهای خبری در کنار اهمیت، گاهی همراه با تلخی ها و شیرینی هایی هستند که هیچ گاه از ذهن خبرنگاران محو نمی شود. شبستان خراسان جنوبی در زیر مهمترین، تلخ ترین و شیرین ترین خبرهایی که در سال ۹۳ مخابره کرده است را  برای مخاطبان آورده است؛

 

* اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها از 20 فروردین 93 همزمان با سراسر کشور در استان؛ از جمله اهداف تعیین‌شده در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اصلاح قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین، گازوئیل و نفت کوره و نزدیکتر کردن آنها به قیمت فوب خلیج فارس بوده است. به گفته مقامات دولت ایران، در این فاز مکانیسم‌هایی نیز برای تشخیص درستی اطلاعاتی که شهروندان در اختیار دولت می‌گذارند پیش بینی شده بود.

 

* ثبت‌نام بیمه سلامت ایرانیان از 1 اردیبهشت 93؛ بر اساس اعلام مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با آغاز ثبت نام بیمه سلامت در استان، امکان برخورداری 60 هزار نفر از جمعیت استان که تحت پوشش هیچ یک از بیمه های پایه سلامت و یا درمان نبودند، فراهم شد.

 

* سفر رئیس مجلس نهم به شهرستان طبس همزمان با سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس (5 اردیبهشت 93) و سخنرانی وی در جمع مردم در امامزاده حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) طبس و بازدید وی از بیمارستان یکصد تختخوابی این شهرستان.

 

*آغاز طرح آگاه سازی و بصیرت افزایی درباره تهدیدات ماهواره به همت بسیج از ابتدای ماه مبارک رمضان همزمان با تیر 93 که بر اساس اعلام مسئولان تا نیمه اسفند امسال بیش از 500 دستگاه ماهواره به طور داوطلبانه به پایگاه های مقاومت بسیج خراسان جنوبی تحویل داده شده است.

 

*سفر استاندار خراسان جنوبی به ولایت فراه افغانستان در راستای گسترش روابط و همکاری های مشترک در زمینه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی در تیرماه 93.

 

*مشخص شدن هویت یکی از شهدای گمنام استان بعد از 7 سال از تدفین در آرین شهر خراسان جنوبی در تیرماه 93

 

*سقوط هواپیمای مسافربری تهران- طبس که حامل 40 مسافر و 8 خدمه پروازی بود در 19 مردادماه 93 و جان باختن 15 نفر از مردم شهرستان طبس. به دنبال این حادثه استاندار خراسان جنوبی یک روز در استان و دو روز در شهرستان طبس عزای عمومی اعلام کرد.

 

*افتتاح 700 طرح با اعتبار 21 میلیارد تومان در خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت

 

*سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان و قول مساعد وی برای اختصاص 100 درصدی اعتبارات به هر پروژِه ای که تا پایان سال 93 به اتمام برسد. ولی بر اساس اعلام یکی از رسانه های استان تنها 3 درصد از اعتبارات مصوب این سفر تخصیص یافته است.

 

*آغاز طرح هم کدسازی در خراسان جنوبی در مهرماه؛ با اجرای این طرح؛ کد تمام شهرهاي استان به 056 تغيير کرد.

 

*ورود نجمه خدمتی، ورزشکار آفتخارآفرین خراسان جنوبی و دارنده نخستین مدال طلای ایران در بازی های اینچئون به بیرجند در 9 مهرماه؛ خدمتی در بدو ورود به استان، مدال طلای خود را به شهدا تقدیم کرد.

 

*افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی در 10 آبان ماه امسال با تلاش نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس، استاندار و دیگر مسئولان خراسان جنوبی.

 

*بدون شک یکی از مهمترین خبرهای خوشی که برای همیشه در اذهان مردم خراسان جنوبی باقی می ماند؛ خبر «اختصاص ردیف اجرایی به راه آهن خراسان جنوبی بعد از یک دهه» است که نماینده مردم بیرجند در مجلس 16 آذر امسال آن را اعلام کرد. گرچه پیش از این نیز حجت الاسلام عبادی در 15 مرداد امسال، پس از دیدار با دکتر نوبخت، این خبر مهم را به مردم اعلام کرده بود.

 

*سفر یک روزه رئیس جمهور و هیات دولت در یازدهمین سفر استانی به خراسان جنوبی(3 دی 1393) و تصویب 21 طرح با 270 میلیارد تومان برای این استان/ رئیس دولت یازدهم در نشست خبری پایانی خود با رسانه های گروهی، در پاسخ به سوال شبستان "تصمیم دولت برای طرح انتقال آب به خراسان جنوبی" گفت: ما در این زمان کوتاه بحثی برای انتقال ‌آب به خراسان جنوبی نداریم.

 

*برگزاری مراسم گرامیداشت 9 دی با حضور آیت الله موحدی کرمانی در بیرجند. همچنین در 2 بهمن ماه امسال نیز مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی، با حضور در راهپیمایی، اعتراض و انزجار خود را نسبت به هتک حرمت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) اعلام کردند.

 

* حضور پرشور مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی 22 بهمن. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دادستان کل کشور در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

*سفر دکتر یحیی نمر معاون نماینده حزب الله در ایران به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای نهضت جهانی حزب الله و یادواره شهید عماد مغنیه به بیرجند.

 

*سفر دو روزه سفیر افغانستان در ایران به خراسان جنوبی و افتتاح اولین مرکز آموزش از راه دور بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دانشگاه کاتب افغانستان در اسفند 93 و دیدار وی با فعالان بخش های اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی استان.

 

یادآور می شود؛ درگذشت حسن رضا عمیدیان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در شهریور ماه و حسن قیاسی مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در آبان ماه امسال، از دیگر خبرهای تلخی بود که رسانه های استان آن را مخابره کردند.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 447015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha