بیش از یکصد هزار اقلام فرهنگی ویژه ایام فاطمیه توزیع شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: بیش از یکصد هزار اقلام فرهنگی از جمله بروشور، سی دی، پرچم، پوستر و سایر اقلام ویژه ایام فاطمیه بین کانون های مساجد استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، صبح امروز (26 اسفندماه) در جلسه هماهنگی برنامه های ایام فاطمیه، اظهار کرد: توسل به اهل بیت (علیهم السلام) در ایام نوروز به ویژه توجه به سجایای اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) می تواند الگوی مناسبی برای جوانان نسل امروز انقلاب اسلامی باشد.

وی، با اشاره به اینکه بیش از 50 هزار اقلام فرهنگی از جمله بروشور، سی دی، پرچم، پوستر و سایر اقلام ویژه ایام فاطمیه در بین کانون ها توزیع شد، تصریح کرد: بروشور فرهنگی از جمله زیارت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سی دی از جمله اقلام فرهنگی توزیعی است.

سقاء، با بیان این مطلب که 6 هزار پرچم ویژه ایام فاطمیه از سوی خیرین توسط کانون های مساجد بین کانون ها توزیع شده است، خاطر نشان کرد: 60 ایستگاه صلواتی توسط کانون ها در سراسر استان برپا خواهد شد که 2 تن  قند و شکر و چای در بین این ایستگاه های صلواتی توزیع شد.

این مقام مسئول، با اعلام اینکه اقلام توزیع شده در بین کانون ها توسط خیرین و مشارکت های مردمی اهدا شده است، افزود: این اقلام فرهنگی با نیت توزیع به صورت خیابانی است که با توجه به همزمان شدن این ایام با نوروز مسافرین و گردشگران نیز از اقدامات فرهنگی بهره مند خواهند شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، با اشاره به همکاری مناسب دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان، ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه حضرت عباس (علیهم السلام)، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اوقاف و امور خیریه استان همکاری منسجمی با کانون های مساجد در راستای بزرگداشت ایام فاطمیه داشته اند.

سومین دوره طرح ملی کوثر رسالت برگزار می شود

سقاء، با اشاره به اینکه برگزاری سومین دوره طرح ملی کوثر رسالت به صورت سراسری از دیگر برنامه های فرهنگی ایام فاطمیه است، اظهار کرد: در راستای آشنایی بیش از پیش علاقمندان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) خصوصاً جوانان با فضائل و مناقب یگانه دختر حضرت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها ) و فرهنگ سازی برترین الگوی ولایتمداری و دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) سومین دوره طرح ملی کوثر رسالت برگزار می شود.

وی، با اشاره به اینکه ولایتمداری و دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام) در پرتو فرهنگی فاطمی از مهمترین موضوعات طرح ملی کوثر رسالت است، تصریح کرد: این طرح به همت کانون فرهنگی هنری شهید آوینی شهرستان اردبیل و با مشارکت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل و حمایت دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بصورت کشوری برگزار می شود.

سقاء، با بیان این مطلب که این طرح در چهار بخش عکاسی، نمایشنامه نویسی، برگزاری مسابقه تفسیر پیام کوثر و مسابقه نقاشی است، خاطر نشان کرد: بخش عکاسی در دو گروه حرفه ای و آماتور است که عکس های منتخب پس از داوری جهت شرکت در نمایشگاه عکس طرح کوثر رسالت باید چاپ و در اختیار دبیرخانه قرار گیرند.

این مقام مسئول، با اعلام اینکه علاقمندان بخش نمایشنامه نویسی می توانند با توجه به موضوع مسابقه در این بخش شرکت کنند و نباید قبلاً در جشنواره و طرح ملی و یا استانی شرکت داده شوند، افزود: علاقمندان برای شرکت در این بخش می توانند با مراجعه به کتاب کوثر قرآن تألیف حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یا به پایگاه اطلاع رسانی طرح متن تفسیر سوره مبارکه کوثر، سؤالات مسابقه را دریافت و با ارسال یک عدد 8 رقمی از چپ به راست به شماره10008940451 با ذكر نام و نام خانوادگي، نشاني و استان محل سكونت در مسابقه شرکت کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، با اشاره به اینکه مسابقه نقاشی از دیگر بخش های این طرح ملی است، گفت: علاقمندان می توانند با توجه به موضوعات این بخش حضرت زهرا(سلام الله علیها)، من حجابم را دوست دارم، مادران آسمانی، انس با قرآن و نماز، مسجد محله ما شرکت کنند.

وی، با بیان این مطلب که مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در 2 رده سنی 7 تا 12 سال و 13 تا 18 سال برگزار می شود، ادامه داد: شرکت کنندگان در انتخاب نوع و قالب نقاشی آزاد بوده و باید آثار خود را در قالب برگه مخصوص یا صفحه A4 به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

سقاء، با اعلام اینکه علاقمندان برای اطلاع از جزئیات طرح ملی کوثر رسالت به پایگاه اطلاع رسانی www.javananemasajed.ir مراجعه و یا آثار خود را به نشانی اردبیل، پل یعقوبیه به طرف چهارراه یاقوت، پلاک 230  -  کدپستی: 5613717836 ارسال کنند، یادآور شد: مسابقه طرح ملی کوثر رسالت از۹۳/۱۲/۱۸ سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز و۹۴/۵/۲۵ ولادت حضرت معصومه(س) به پایان خواهد رسید و نفرات برگزیده مصادف با سالروز عیدسعید غدیرخم در سال 94 از طریق پایگاه های اطلاع رسانی طرح معرفی خواهند شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 446998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha