اگر به مقوله فرهنگ بی توجهی شود باید زنگهای خطر به صدا درآید

خبرگزاری شبستان: نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر به مقوله فرهنگ بی توجهی شود باید زنگهای خطر به صدا درآید، گفت: باید بدانیم که خمیرمایه و موتور محرک انقلاب مان و پیشخوان و نمای انقلابمان فرهنگ است که باید از این فرهنگ مواظبت کنیم.

محمدرضا باهنر، نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی و دبیر کل جامعه مهندسین و همچنین دبیر جبهه پیروانبا اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: اگر بخواهیم اصولا یک جهت برای انقلاب تعریف کنیم باید بگوییم انقلاب ما انقلاب فرهنگی و دینی بود و بقیه مسایل از جمله اقتصاد و سیاست و مسایل اجتماعی و نظام بین الملل همگی باید بر محور فرهنگ، دین و اعتقاداتمان و معنویت باشد.

 

وی ادامه داد: آن نقطه ای که مسیر انقلاب و نظام ما را با بقیه نظام ها و با نظام طاغوت جدا می کند همین مقوله فرهنگی است و اگر خدایی ناکرده زمانی به مقوله فرهنگ کم توجهی یا بی توجهی شود باید زنگ های خطر به صدا دربیاید و بهترین و مؤثرترین کسی که معمولا این زنگ خطر را به صدا در می آورد مقام معظم رهبری است.

 

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دغدغه مقام معظم رهبری حتی قبل از اینکه در این منصب قرار بگیرند دغدغه فرهنگی بوده است، گفت: ایشان بعد از انقلاب هم غیر از تاکیدات مفصل و مستمری که بر مقوله فرهنگ دارند در یک برهه هایی از زمان این دغدغه و این فکر بیشتر مورد تاکید ایشان قرار می گیرد. یادم می آید سال های 74، 75 بود که حضرت آقا با هر کسی که ملاقات می کردند ترجیع بند توصیه هایشان مقوله فرهنگ بود و هشدار دادن به مسئولان که نسبت به مقوله تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی هشیار باشند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی اوقات دقت لازم در مورد توصیه های مکرری که مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ داشتند، نمی شود. دشمن در دوران هشت سال دفاع مقدس جبهه نظامی ما را تجربه کرد و شکست سختی خورد و حتی جبهه اقتصادی و سیاسی در ابتدای انقلاب در بحث لیبرال ها، منافقین و بنی صدر را تجربه کرد و به این نتیجه رسید که باید تهاجم فرهنگی را انجام دهد و در همین راستا بود که مقام معظم رهبری در سالهای 74 و 75 به صورت وسیع در مورد تهاجم فرهنگی هشدارهای لازم را دادند که متاسفانه دقت کافی در این زمینه نشد و بعضی از اتفاقات در دولت های بعدی نیز در کنار اقدامات برخی تندروها باعث تحمیل بسیاری از هزینه ها به کشور شد.

 

باهنر تاکید کرد: باید بدانیم که خمیرمایه و موتور محرک انقلاب مان و پیشخوان و نمای انقلابمان فرهنگ است که باید از این فرهنگ مواظبت کنیم.

 

وی در خصوص اقدامات لازم برای توسعه و تعالی فرهنگ در کشور گفت: باید اقدامات گسترده ای در حوزه فرهنگ انجام شود و در این راستا باید بدانیم که این کارها بدون کمک مردم و حضور جدی آنها و بدون یک اراده جمعی از طرف مردم و دست اندرکاران به هدف مطلوب خودش نمی رسد. اگر قرار است یک مقابله با تهاجم فرهنگی شود شرط اولش این است که این فضا یک فضای عمومی شود و همه به کمک بیایند و از همه استمداد بطلبیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 446988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha