اسلام، شخصیت نابوده شده زن را برگرداند

خبرگز اری شبستان: استاد اخلاق و عرفان گفت:اسلام کلید راه و دین پسندیده خدا است که شخصیت نابوده شده زن را به وی برگرداند و تجسم انسانی اسلام را در حضرت زهرا(سلام الله علیها) به ظهور رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام شیخ حسين انصاريان، استاد اخلاق و عرفان دوشنبه شب(25 اسفند) در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در خیمه گاه فاطمی شبه مدینة النبی شهر نوش آباد گفت:تجلی اسلام در قرآن کریم و روایات اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) با محوریت ارزش و اهمیت جایگاه زن، شخصیت نابوده شده زن را در دنیایی که برایش هیچ ارز ش انسانی قائل نبودند، برگرداند.

 

وی با تشریح شرایط موقعیت و جایگاه زن قبل از بعثت نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (صلوات الله علیه) در بین اعراب جاهلی، دیگر ملتها(تبت و مغولستان) و ایران افزود:زن در ایران قبل از بعثت پیامبر حق تحصیل و مالکیت نداشت.

 

به گفته وی، وقتی که اسلام در مکه طلوع کرد از همان ابتدا به تمام امور فرهنگ های باطل و  دست ساز اعراب جاهلی  اعلام کرد سنت ها، روش ها و  برخوردهای آنها در همه امور به ویژه در رابطه با زن باطل است و  فکر آنها با آن تفکرات در مورد زن ابلیسی، خائنانه و  ظالمانه و جنایتکارانه است.

 

*استعداد های الهی در و جود مردان و زنان به ودیعه نهاده شده است

 

این خطیب توانا و برجسته مباحث دینی و  مسائل اجتماعی،اظهارداشت: پیامبر اسلام به اعراب جاهلی گفت: اگر فکر می کنید که زن زمینه تربیت الهی، انسانی و استعداد رشد معنوی و عقلی ندارد و به این دلیل با او برخورد می کنید فکرتان صدر صد اشتباه است و در اثبات این سخن و عقیده با پرورش نمونه تربیتی زن یعنی حضرت زهرا(سلام الله علیها) در جهان نشان داد استعداد های الهی که در مردان است خدا در وجود زن نیز به ودیعه نهاده است.

 

حجت الاسلام انصاریان، تربیت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) تحت تربیت نبی اکرم و  رسیدن به مقامات بالای انسانی را تاکید کرد و  گفت:مادران ائمه اطهار نیز غیر از و جود صدیقه کبری که بقیه قریشی یا عرب نبودند تحت تربیت خورشید اسلام توانستند هم خو د را به مقامات عالی انسانی برسانند و  هم دامن آنها محل پرورش امامان معصوم شود.

 

وی، با تاکید بر اینکه رسول اکرم نمونه عالی تربیت الهی را در زن تبلور بخشید، گفت:خداوند عادل است و  هر چیزی را درست و  به جای خود آفریده است به طوریکه زن را به گو نه ای خلق نکرده است که در ارزش و امور معنوی ، الهی و  انسانی نتواند هموزن و  همپای مرد شود.

 

به گفته وی،پروردگار متعال در آیه 30 از سوره روم «... فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا ۚ لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ...» می فرماید روال من در خلقت زن و  مرد  در ناحیه جسم و  رو ان به بهترین و نیکوترین تقویم و سرشت است.

 

این استاد اخلاق و  عرفان تصریح کرد: خداوند باری تعالی در آیه چهارم «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ» سوره مبارکه "والتین"  نیز لفظ انسان را به معنی زن و  مرد مطابق و  هموزن و همپای یکدیگر بیان کرده است.

 

*10شاخصه ایمانی و  اخلاقی همزمان و همردیف مردان و زنان

 

حجت الاسلام انصاریان اظهارداشت:خداوند در آیه 35 احزاب « إِنَّ الْمُسْلِمينَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتينَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقينَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرينَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعينَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقينَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمينَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظينَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاكِرينَ اللَّهَ كَثيراً وَ الذَّاكِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماً»10 مورد از شاخصه های ایمانی و اخلاقی را برای مردان و  زنان به صورت همزمان و همردیف یکدیگر بیان می کند که  برای زن و  مرد مشترک و مطابق یکدیگر است.

 

وی وجود شگفت انگیز حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را تاکید کرد و گفت: شناسایی گوشه ای از شخصیت و سیره آن حضرت از طریق تالیفات در این زمینه از جمله "ملکه اسلام" ضرو ری است.

 

*رَحِم ِ روزگار دیگر  از تو لد مثل حضرت  زهرا (سلام الله علیها) عقیم است

 

به گفته وی، در مورد حضرت زهرا (سلام الله علیها) با این بیت شعر عربی می تو ان گفت که دیگر برای رو زگار نخو اهد آمد که رَحِم ِ روزگار مانند زهرایی را به دنیا بیاورد  زیرا بعد از تولدش رَحِم ِ روزگار تا قیامت عقیم شد.

 

گفتنی است مراسم سخنرانی دانشمند معظم و خطیب توانا حجت الاسلام شیخ حسين انصاريان،به مدت سه شب از یکشنبه تا سه شنبه(26-24 اسفند) در حسینیه شبه مدینة النبی شهر نوش آباد به همت هیات ابالفضلی(علیه السلام) این شهر در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/

کد خبر 446982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha