تولید مجموعه بازسازی نغمات آئینی دفاع مقدس در زنجان

خبرگزاری شبستان: مسئول هنرهای موسیقی حوزه هنری استان زنجان از تولید مجموعه بازسازی نغمات آئینی دفاع مقدس در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری زنجان، مهدی خدایی، مسئول هنرهای موسیقی حوزه هنری استان زنجان اظهار کرد: تولید فاز نخست مجموعه 20 قطعه ای نغمات آئینی دفاع مقدس درزنجان به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه با همکاری و تولید میر محمدرضایی و صدای سید یوسف شبیری و همکاری سید محمود حسینی و حوزه هنری زنجان ساخته و آماده سازی شده است، افزود: در این مجموعه از آیتم هایی که در دفاع مقدس اجراشده قطعاتی انتخاب و بازخوانی شده است.

مسئول هنرهای موسیقی حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه صدای خواننده در این مجموعه بیشتر از فضای موسیقیایی بارز است، تصریح کرد: تلاش شده دراین مجموعه یاد دفاع مقدس بیشتر متجلی شود.

وی با اشاره به برخی از قطعه های این مجموعه ساخته شده اضافه کرد: بازخوانی قطعه " یاد خیراولسون" به زبان ترکی و فارسی این قطعه، قطعه "الله اکبر"، بازخوانی قطعه مرحوم بهمن داداشی با عنوان " شهید اولندسسلنر" از جمله قطعات این موسیقی است.

خدایی با اشاره به اینکه ۶ ماه برای ساخت این کار تلاش شده است، افزود: ساخت و تولید فاز دوم این مجموعه نیز آغاز شده است و از سال آینده به صورت جدی بر روی فاز دوم آن کار خواهد شد.

از جمله کارهایی که با همکاری حوزه هنری و میرمحمد رضایی ساخته و تولید شده است، شامل راز بارون موضوعی دفاع مقدس و فرشته آسمانی با مضمون عاشورا و ویژه کودکان است.

پایان پیام/

کد خبر 446968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha