اقتصاد مقاومتي و جهاد اقتصادي بايد گسترش يابد

خبرگزاري شبستان: يكي از مراجع عظام تقليد قم گفت: بايد اقتصاد مقاومتي و جهاد اقتصادي را همواره مد نظر قرار دهيم تا علاوه بر توليدات داخلي مناسب و با كيفيت اشتغال را نيز ساماندهي كنيم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی دوشنبه شب (25 اسفند) در ديدار با فعالان اقتصادی استان قم گفت: مال و ثروت يكي از عوامل پيشبرد اهداف اسلام بوده است و حضرت خديجه(س) با قرار دادن تمام ثروت خود به پيامبر(ص) در گسترش اسلام مشاركت داشت.

وي بيان داشت: اگر عمومي مردم از نظر اقتصادي و مالي تامين باشند آنگاه به سوي معارف ديني بيشتر سوق پيدا كرده و مجبور به دنبال افتادن مال دنيا نمي‌شوند.

اين مرجع تقليد اذعان داشت: يكي از روش‌هاي رهايي از بند مشكلات توجه به اقتصاد مقاومتي است كه در اين زمينه بازار و روحانيت مي‌توانند تلاش جدي در دستيابي به اين امر مهم داشته باشند.

آيت‌الله علوي گرگاني تاكيد كرد: فعالان اقتصادي و دولت بايد بكوشند تا رونق را در كشور گسترش دهند و در زمينه اقتصاد داخلي كشور تلاش كنند و اگر اين اتفاق رقم بخورد به كشورهاي بيگانه نيازي نبوده و از سوي ديگر تحريم‌ها بي اثر است.

وي گفت: بايد با تكيه بر توان داخلي بكوشيم تا همه نيازها را برطرف و آنگاه تحريم‌ها را خنثي كنيم كه اين قطعا نتيجه بسيار مطلوبي خواهد گذاشت و از سوي ديگر به كيفيت محصولات داخلي توجه كنيم.

اين مرجع تقليد با اشاره به جايگاه ايران گفت: ما مي‌توانيم به سمتي حركت كنيم كه بهترين محصولات در ايران توليد شود و در اين راستا بايد دولتمردان با همه توان اهتمام داشته و از فعالان بخش خصوصي حمايت كنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: بنده به دولت گذشته تذکر داده بودم که تولید و اقتصاد باید در اختیار مردم باشد و دولت تنها نظارت بر کار را انجام دهد تا بتوانیم به پیشرفت برسیم.

وي بيان داشت: اينكه مردم سرمايه خود را در بانك مي‌گذارند تا سود بگيرند كار درستي نيست و اين مانع از توليد و اشتغال مي‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: بايد اقتصاد مقاومتي و جهاد اقتصادي را همواره مد نظر قرار دهيم تا علاوه بر توليدات داخلي مناسب و با كيفيت اشتغال را نيز ساماندهي كنيم.

پايان پيام/

کد خبر 446963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha