استمرار توجه به حضرت زهرا (س) در همه ایام سال

خبرگزاری شبستان: عضو هیأت علمی قم گفت: پژوهشگران، کارشناسان مذهبی و مسئولین فرهنگی می‌توانند در مورد این موضوع که چه کنیم که سال جدید (۹۴)، با توجه به آغاز و پایان آن در ایام فاطمیه، سالی فاطمی باشد، پیشنهاداتی دهند به طوری که در طول سال، توجه به حضرت زهرا (س) استمرار داشته باشد.

عبدالحسین طالعی عضو هیأت علمی دانشگاه قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به این که آغاز و پایان سال 94 مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا (س) است، عنوان کرد: با توجه به این که ایام نوروز مصادف با شهادت حضرت فاطمه (س) است، باید ایام نوروز رنگ فاطمی داشته باشد و شادی افراطی نوروزی، عزای فاطمیه را تحت‌الشعاع خود قرار ندهد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه قم اظهار داشت: در ایام نوروز، خانواده‌ها می‌توانند در کنار هدیه مالی به فرزندان خود، یک هدیه فاطمی مانند کتاب، سی‌دی، برچسب و یا محصولات فرهنگی دیگر بدهند تا بتوانند به وسیله آن، فرهنگ فاطمی را برای نسل جوان ترویج دهند.

 

طالعی افزود: برخی افراد می‌توانند در ایام نوروز، با توجه به ظرفیت خانواده خود، مجلسی با حضور بستگان برگزار کنند تا هم صله رحم داشته باشند و هم در آن مجلس به مسائلی درمورد سبک و سیره زندگی حضرت زهرا (س) بپردازند، همچنین برای این که بتوانیم اهل بیت (ع) از جمله حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم باید از سخنان یک طرفه بیرون بیاییم و با افراد جامعه به خصوص جوانان گفتگو کنیم.

 

وی تصریح کرد: در سال جدید امتحان سختی در پیش داریم، عاشورا یک بحث عمومی است؛ در سال‌های گذشته که محرم با ایام نوروز مصادف بود، عموم مردم احترام آن روزها را نگه می‌داشتند، امیدواریم که حرمت حضرت زهرا (س) در ایام نوروز حفظ شود.

 

عضو هیأت علمی قم عنوان کرد: اساتید، پژوهشگران، کارشناسان مذهبی و مسئولین فرهنگی می توانند در مورد این موضوع که چه کنیم که سال جدید (94)، با توجه به آغاز و پایان آن در ایام فاطمیه، سالی فاطمی باشد، پیشنهاداتی دهند به طوری که در طول سال، توجه به حضرت زهرا (س) استمرار داشته باشد.

 

پایان پیام/

 

فاطمه عسگری

کد خبر 446709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha