جریان‌های فکری خاص سینمای ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ جای ورزش خالی است

خبرگزاری شبستان: تهیه کننده «چند مترمکعب عشق» گفت: در سینمای جهان در مورد هر موضوعی از کمدی گرفته تا مبارزه ای و ورزشی فیلم ساخته می‌شود و این موضوع باید در سینمای ما هم جریان شود، اما متاسفانه در سینمای ما یک جریان فکری خاص به راه می‌افتد و همه همان را دنبال می‌کنند.

«نوید محمودی» تهیه کننده فیلم سینمایی «چند مترمکعب عشق» درباره تاثیر سوژه‌های ورزشی و خلأ آن در فیلم‌های سینمایی به خبرنگار سینمایی خبرگزاری شبستان گفت: واقعیت این است که نمی دانم این سوژه ها تا چه حد ممکن است تاثیرگذار باشند، من فکر می کنم که شاید تاثیر گذاری  اینگونه موضوعات بر نسل کودک و نوجوان بیشتر است اما از این تاثیر بر خانواده ها اطلاعی ندارم. همان طور که فکر می کنم فیلم‌های اکشن و مبارزه‌ای مثل بروسلی، بیشتر بر نسل کم سن و سال تاثیر دارد و بزرگترها خیلی تاثیرپذیری ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه می دانم این است که همچنان که وقتی سریال «فوتبالیست ها» از تلویزیون پخش می شد، بچه ها به فوتبال علاقمند شدند و به سمت فوتبالیست شدن رفتند، به کارگیری این موضوعات روی نسل کودک و نوجوان تاثیرات بسزایی دارد.

 

این تهیه کننده سینما و تلویزیون در ادامه گفت: من خیلی فکر کرده‌ام که ما فیلمسازان باید از چه راهی برویم تا نگاه مردم منطقی تر شود و آن هدفی که ما می‌خواهیم را دنبال کنند، به این نتیجه رسیدم که در مورد خیلی از اتفاقات اجتماعی بهتر است مردم با چشم خودشان آن موضوع را ببینند تا با تماشای یک فیلم.

 

محمودی در پاسخ به اینکه چرا جای چنین موضوعاتی در سینمای ما خالی است توضیح داد: در سینمای جهان در مورد هر موضوعی از کمدی گرفته تا مبارزه ای و ورزشی فیلم ساخته می‌شود و این موضوع باید در سینمای ما هم جریان شود، اما متاسفانه در سینمای ما یک جریان فکری خاص به راه می‌افتد و همه همان را دنبال می‌کنند و این در حالی است که ما به همه نوع موضوعاتی در فیلم‌هایمان نیاز داریم.

 

پایان پیام/

کد خبر 446386

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha