پتانسیل دو بخش ماسوله و قلعه‌رودخان جز توانمندی‌های استان و کشور است

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان با بیان اینکه پتانسیلی که در دو بخش ماسوله و قلعه‌رودخان وجود دارد جز توانمندی‌های استان و کشور است، گفت: نگاه ما به ماسوله باید ویژه باشد و برنامه وسیعی برای آن فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فومن، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز(21اسفند) در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران فومن در سالن ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: آرامشی که در فومن وجود دارد بی‌همتا و بی‌نظیر است و قطعا سایه حضرت آیت‌الله بهجت فومن در این امر اثرگذار است.

وی افزود: وظیفه ما است که از خدمات با ارزش فرمانداری که مدت‌ها در این شهرستان خدمتگذار مردم، پاکدست، امین، صالح و دلسوز نظام و متخصص و متعهد بوده است، تقدیر کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در جلسات تودیع جز عشق و ایثار چیزی دیده نمی‌شود، گفت: توصیه موکد به روابط‌ عمومی‌های ادارات می‌شود که از مراسمات تودیع و معارفه مستند بسازند و در ادارات نگهداری کنند.

نجفی تصریح کرد: خون شهدا و عنایت امام شهدا به این مجالس و نظام و انقلاب و هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری سبب عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه هدایت‌های مذکور در خدمت به مردم و دولت تدبیر و امید اثرگذار و به زیبایی در مجالس مشهود است، خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت را در استان گیلان شاهدیم و کمتر مسئول کشوری وارد گیلان شده که از این صمیمیت و مهربانی اسم نبرد.

85درصد جمعیت استان گیلان تحت پوشش دیجیتال هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه شب گذشته یک مرکز دیجیتالی در زیباکنار افتتاح شد، اظهار کرد: 85درصد جمعیت استان گیلان تحت پوشش دیجیتال هستند و در صددند که آن 15 درصد دیگر نیز زیر پوشش قرار بگیرند.

نجفی افزود: در مراسم مذکور معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی نيز اشاره کرد، یکدلی و هماهنگی مسئولان استانی بسیار زیباست تا حدی که اینگونه یکدلی در هیچ استانی دیده نشده است.

وی گفت: خصوصیت مدیران میدانی و علاقه‌مند در سنگرها و دولت‌های مختلف است که همکاری می‌کنند و وقتی فضایی برای فرصت بیشتر می‌بینند مهیاتر می‌شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بحث توسعه شهرستان فومن برنامه‌های وسیعی دارند که تلاش‌های نماینده این شهرستان قطعا موثر واقع می‌شود، تصریح کرد: ساخت پل، مصلی، راه معروف سراوان به آستارا، راه ماسوله و... از جمله برنامه‌های در دست اجرای این شهرستان است.

نجفی خاطرنشان کرد: علی رغم مشکلاتی که تحریم‌های ناجوانمردانه و مدیریت‌های غلطی که از قبل به جا مانده بود، در سال 92 اشاره شد که تحولی در بخش خدمات عمرانی شهرستان داشته‌ایم و در سال 93 این بخش ادامه پیدا کرد و دو و نیم برابر سال گذشته تخصیص اعتبارات و امکانات داشت.

وی اظهار کرد: سال 94 توفیقات زیادی در بخش پروژه‌های استانی و ملی_استانی مانند ساخت راه آهن، آزادراه، بزرگراه و... داریم که کارها با شتاب و علاقه دنبال می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به سمینار استانداران در تهران افزود: در آن سمینار از پتانسل‌های استان گیلان به ویژه ماسوله و قلعه‌رودخان پرداخته شد.

نجفی با بیان اینکه پتانسیلی که در دو بخش ماسوله و قلعه‌رودخان وجود دارد جز توانمندی‌های استان و کشور است، گفت: نگاه ما به ماسوله باید ویژه باشد و برنامه وسیعی برای آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه فرصت برای حضور گردشگران در ماسوله فراهم شود، تصریح کرد: نباید مردم ماسوله گرفتار مسائل، مشکلات و قوانین بی‌روح و شکننده اداره کل گردشگری و .. باشند و این فضا باید به گونه ایی فراهم شود تا فضای سنگین شهرستان رفع شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: وظیفه مدیران است که مشکلات مردم را رفع کنند ضمن اینکه آثار فرهنگی را گرامی بداریم.

نجفی به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی مختص متولیان آن نیست بلکه همه آحاد جامعه باید در حفظ آن کوشا باشند.

وی گفت: سبزینه بودن شهر و استان را در جنگل و دل‌ها حفظ کنیم و نگذاریم ریزگردها در فضای تنفسی و در دل‌های ما ورود کند که اثرات منفی برای همه دارد.

پایان‌پیام/

 

 

کد خبر 446103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha