دائره المعارف جامع شهدای دزفول رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: آیین رونمایی از دایره المعارف جامع شهدای دزفول با ۳۰۰ هزار عکس و سند مربوط به دوران دفاع مقدس امروز(۲۱ اسفند) در دزفول رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، منوچهر مهدی پور محقق و گردآورنده دائره المعارف جامع شهدای مدفون در شهر دزفول در این مراسم گفت: این دائره المعارف با عنوان راهنمای شهدای دزفول حاصل هشت سال تحقیق و پژوهش در این خصوص است و در آن 300 هزار عکس و سند مربوط به دوران دفاع مقدس در دزفول جمع آوری شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این اثر حاوی 60 ویژگی شاخص شهدای دزفول، اسناد و تصاویر خانواده شهدا، محل دفن شهدا و همچنین عکس و سند مزار شهدای دزفول در 32 آرامستان ارائه شده که می تواند منبع و مرجعی برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه دفاع مقدس باشد.

 

عبدالمحمد رئوفی فرمانده لشکر هفت ولی عصر (عج) خوزستان در دوران دفاع مقدس نیز با بیان اینکه در عرصه سیاسی باید همتراز با نظام اسلامی گام برداشت ابراز کرد: دفاع مقدس، عرصه ای مهم و اثر گذار بود که ایران با سربلندی از آن به قدرت های جهان ثابت کرد که زیر بار زور نخواهد رفت.

 

وی از داشته های دفاع مقدس را حضور 6 کشور قدرتمند جهان در مذاکره با ایران در موضوع هسته ای دانست و اضافه کرد: مذاکرات هسته ای، عرصه اقتصادی، مدیریت جهادی و همه میادین و صحنه های انقلاب و نظام همچون میدان جنگ و جبهه های رزم است و در همه این عرصه ها باید همتراز با نظام اسلامی حرکت کرد.

 

رئوفی، با اشاره به اینکه برخی هنوز ارزش ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند ادامه داد: جنگ هشت ساله عرصه نبرد توپ و تفنگ نبود بلکه جنگ با داشته های معنوی، ارزشی، دین و دینداری بود که خوشبختانه توانستیم در این میدان دشمن و حامیانش را شکست دهیم و سربلند شویم.

 

وی با بیان اینکه هر آنچه در دوران دفاع مقدس در عرصه نظامی کسب کردیم اینک باید در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همگام با دستورات نظام اسلامی محقق کنیم اذعان داشت: هشت سال دفاع مقدس میدان دین و دینداری و نمایش ایثار و فداکاری ملت ولایتمدار اسلامی بود که اگر این ارزش ها را نداشتیم قدرت شکست دشمنان را از دست می دادیم.

 

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه اگر امروز تهدیدات و تحریم های دشمنان بر ما اثر ندارد و در صحنه مختلف به جایگاه بالایی دست یافتیم به خاطر ظرفیتی است که در دوران دفاع مقدس کسب کردیم یاد آور شد: حرکت هایی که امروز در منطقه صورت می گیرد با الگو پذیری از قیام مردم ایران و مقاومتی است در برابر دشمنان از خود نشان دادیم.

 

وی با تاکید بر اینکه نهادینه شدن بنیان های فکری، معنوی و دینی بود که هشت سال دفاع مقدس را به دورانی افتخارآفرین برای نظام اسلامی تبدیل و ارزش ها را در جامعه حاکم کرد افزود: امروزه برای حفظ این ظرفیت باید از راه های مختلف از جمله تولید فیلم و نگارش کتاب وارد عمل شد و همکاری رسانه ها رد این حوزه ضرورت دارد.

 

وی همچنین گردآوری و چاپ دایره المعارف شهدای دزفول را اقدامی ارزشمند در راستای تبیین زوایای پنهان هشت سال جنگ تحمیلی و حاصل نگاهی مسئولانه، خلاقانه و دلسوزانه به دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: این اثر منبع و مرجعی برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه دفاع مقدس است.

 

پایان پیام/

کد خبر 446097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha