فرهنگ شهادت در کشورهای کمونیستی نیز مورد احترام است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر امور اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه گذشتن از جان و ایثار در راه دین و وطن در کشورهای لائیک نیز امری پسندیده است، تصریح کرد: وجود میدان‌های شهدای گمنام در کشورهای اروپایی و حتی کمونیستی دلیلی بر اثبات این ادعا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سید کمال‌الدین حسینی، ظهر امروز (21 اسفند) در همایشی که به منظور گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هتل ثامن مشهد برگزار شده بود، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر قدمی برای تکریم شهدا و خانواده آنها برداریم، باز هم نمی‌توانیم ادعای خدمت به شهدا داشته باشیم، بلکه باید آن عمل را صرفاً سپاسگذاری از مقام شهدا دانست.

 

وی با اشاره به حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در جلسات استانداری، تصریح کرد: ایشان که افتخار جانبازی در راه اسلام را نیز به همراه دارد، با سخنان خود همواره اهمیت یاد و خاطره شهدا را برای مسئولان بازگو می کنند.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه یک جامعه برای ادامه بقاع و حیاط خویش به به رفتارهای صحیح اجتماعی نیاز دارد، اظهار کرد: این رفتارها را می‌شود در سه بخش خودیاری، همیاری و دگریاری تقسیم کرد که برای مثال می‌توان از اقدام فردی یا مشارکت جمعی در فعالیت‌های مثبت اجتماعی به عنوان خودیاری و همیاری اسم برد.

 

حسینی دگریاری را اوج رفتارهای اجتماعی دانست و یادآور شد: دگریاری یعنی گذشتن از جان و ایثار در راه دین و وطن که نه تنها در کشورهای اسلامی، بلکه در کشورهای لائیک نیز بسیار پسندیده است و وجود میدان‌های شهدای گمنام در کشورهای اروپایی و حتی کمونیستی دلیلی بر اثباط این ادعا است.

 

وی 22 اسفند را نه تنها روز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بلکه روز همه شهدا و ترویج راه شهادت دانست و خاطرنشان کرد: باید در عرصه شهادت فعالیت بیشتری صورت دیگر تا شاید بتوان سپاسگذاری شایسته‌ای از خانواده معظم شهدا انجام داد.

 

پایان پیام/

کد خبر 446090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha