خانواده معظم شهدا شناسنامه‌‌ انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری شبستان: قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: خانواده معظم شهدا صاحب شناسنامه‌هایی برگرفته از شجره طیبه امام راحل هستند که این مهم هویت انقلاب اسلامی را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله حسنی ظهر امروز (21 اسنفد) در همایشی که به منظور گرامی‌داشت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هتل ثامن مشهد برگزار شده بود، خطاب به خانواده شهدا گفت: شما صاحب شناسنامه‌هایی برگرفته از شجره طیبه امام راحل (ره) هستید که هویت انقلاب اسلامی را تعیین می‌کند.

 

وی با اشاره به قرآن کریم و لزوم تأمل و تحقیق بیشتر پیرامون برخی از آیات آن، تصریح کرد: خداوند متعال در برخی از آیات این کتاب آسمانی، بلافاصله بعد از دستور به تبلیغ اسلام، به داشتن شجاعت نیز تأکید می‌کند که این مهم انسان را به فکر و تأمل وامی‌دارد، زیرا در نگاه اول نمی‌توان به اهمیت و لزوم شجاعت در کنار فعالیت‌های تبلیغی پی برد.

 

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در روند تبلیغ ممکن است با مواردی مواجه شویم که در تصمیم‌گیری خود تردید کنیم، اظهار کرد: شجاعت، رمز عبور از موانع است و این ویژگی در پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وسلم) نیز به صورت بارزی آشکار است، طوری که ایشان از شجاعت بیشتری نسبت به پیامبران پیش خود داشت.

 

حسنی برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(علیه‌السلام) توسط حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) و برادرزاده گرامی‌شان در شام را نشانه‌ای از شجاعت اهل‌بیت دانست و تصریح کرد: ایشان پس از واقعه عاشورا و در دل حکومت یزیدی شام، اقدام به برپایی مجلسی کردند که حتی قاتلان امام حسین (علیه‌السلام) نیز در آن مجلس دگرگون شده و قصد داشتند تقصیر گناهان خود را به گردن یکدیگر بیاندازند.

 

وی با اشاره به تشکیل حکمت اسلامی در ایران، اظهار کرد: این حکومت نیز به رسالت و شجاعت پیامبر عظیم‌اشأن اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وسلم) پیوند دارد و قوانین آن نیز همان حدود الهی و خواست خداوند متعال است که توسط مردم برای اداره کشور انتخاب شده است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، امیرالمومنین علی(علیه‌السلام) را یکی از شجاع‌ترین افراد عالم دانست و افزود: ایشان افتخارات زیادی در میدان‌های نبرد کسب کردند و به مقام دامادی و جانشینی پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وسلم) نیز مفتخر شدند و بعد از آن نیز پیکر ایشان را غسل داده، کفن کرده و به خاک سپردند، اما در هیچ یک از این لحظات که صرفاً ایشان لیاقت آن را داشتند، ادعای پیروزی و رستگاری نکردند.

 

حسنی با بیان اینکه شهادت فوز عظیم الهی است که خداوند آن را به مقربان خود ارزانی می‌دارد، خاطرنشان کرد: حضرت علی(علیه‌السلام) نیز در طول زندگی سراسر مبارزه خود، تنها در محراب نماز و پس از ضربه مرگبار شمشیر ادعای پیروزی کرد و فرمود «به خدای کعبه که رستگار شدم».

 

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا، یادآور شد: اگر نگوییم تبلیغ راه شهادت از شهادت بالاتر است، قطعاً به همان اندازه مهم خواهد بود که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت فعالیت خانواده محترم شهدا در این عرصه و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود 3 میلیون و 400 هزار نفر خانواده و بستگان شهید در طول و عرض کشور پهناورمان را نعمتی بزرگ برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این نهاد بتواند با هدایت مقام معظم رهبری ادامه دهند مسیر سرخ و سبز شهادت باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 446087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha