نقش کانون های مساجد در مقابله با تهاجم دشمنان پررنگ تر از گذشته است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان را پر رنگ تر از گذشته دانست و گفت: از این مراکز فرهنگی باید حمایت ویژه شود.

صفر نعیمی رز، نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا با اشاره به بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: دشمنان با تمام ابزار و تجهیزات به جنگ با اسلام و انقلاب آمده اند تا هر طور که شده مردم به ویژه نسل امروزی را از اعتقادات دینی دور کنند و  وظیفه ما این است در برابر این هجمه آنان سکوت اختیار نکرده و با حمایت از مراکز فرهنگی همچون کانون های فرهنگی و هنری که نقش پررنگی در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد دارند، نسل جدید را در مقابله توطئه های آنان بیمه کرده و نقشه هایشان را ناکام بگذاریم.

وی با بیان اینکه نقش کانون های فرهنگی مساجد به عنوان مهم ترین عامل برای مبارزه با این توطئه ها پر رنگ‌تر از گذشته است، افزود: باید از نظرات، ایده ها و پیشنهادات افراد با تخصص در زمینه فرهنگی در زمینه تقویت و کیفیت دادن به برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد بهره برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه های اجرایی توسط کانون های فرهنگی و هنری در مساجد باید پاسخگوی نیازهای نوجوانان و جوانان باشد، تصریح کرد: در مساجد و محیط ها و مراکز فرهنگی باید به جوانان مسئولیت داد تا آنان ببینند و این می تواند در جذب نسل امروزی به این مراکز موثر واقع شود.

نعیمی رز اضافه کرد: هیئت امنای مساجد باید با  افراد حضور یافته در مساجد با رویی خوش و با صمیمیت رفتار کنند تا نوجوانان و جوانان به مساجد کشیده شده و به سمت فرهنگ غربی گرایش نداشته باشند.

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت ادامه داد: با اخلاق نیک و پسندیده و بدون قوه قهریه وبا  تشویق جوانان به حضور در مساجد و پرهیز از افراط و تفریط می توانیم شاهد حضور پر رنگ این قشر آینده ساز در مساجد باشیم.

وی افزود: نوجوانان و جوانان در نماز های جماعت حضوری خوب و پررنگ دارند و این حضور آنان باید بیش از این باشد.

نعیمی رز گفت: فضای مناسب و ظاهر خوب آن (احداث و زیباسازی مساجد و نمازخانه ها)، استفاده از افراد خوش صدا، اهتمام به مسأله ی نوجوانان و جوانان و احترام گذاشتن به عقیده و شخصیت آنان، استفاده از تخصص های نوجوانان و جوانان و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از راهکارهای جذب جوانان به مساجد است.

پایان پیام/

کد خبر 446083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha