عمل به قانون بهترین راه صیانت از حقوق شهروندی است

خبرگزاری شبستان: استاندار آذربایجان غربی گفت: همه ما باید نسبت به شناخت وظایف خود و سربلندی جمهوری اسلامی و اجرای قانون تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه و به نقل از پايگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی، صبح امروز(21اسفند) در نشست عمومی ارزیابی ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، که در استانداری برگزار شد، بهترین راه صیانت از حقوق شهروندی را رعایت و عمل به قانون عنوان کرد و گفت: بدون ترديد زيرپا گذاشتن قوانين و نقض قانون اساسی، نقض حقوق شهروندی را در پی دارد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در خصوص حقوق شهروندی بر اساس گزارش هایی که از پایین ترین و بالاترین نیازهای مردم ارائه شد مشخص است که گذران زندگی و نیازهای مادی در پایین ترین سطح و نیازهای معنوی در بالاترین سطح قرار دارد.

مقام عالی استان به قانون اساسی جمهوری اسلامی که برگرفته از اسلام و مشی بزرگان دین است نيز اشاره نمود و افزود: قانون اساسی دستاورد خون شهدا است و قواي سه گانه كشور شامل دولت، مجلس و قوه قضائیه هم منبعث از این قانون هستند لذا همه مسئولان و قواي كشور بايد صیانت کننده و اجرا کننده این قوانین باشند و در چارچوب این قوانین گام بردارند.

سعادت در ادامه به مساله برگزاري کنسرت‌ها و گاها لغو این برنامه ها و مشکلاتی که در این خصوص پیش می آید اشاره نمود و اظهار داشت: صدور مجوز براي برگزاري كنسرت ها بر اساس قانون صورت مي گيرد و انتظار مي رود در برگزاري اينگونه برنامه‌ها، ضوابط، مقررات و قوانين موجود به درستي رعايت و اجرا شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: علی الاصول این‌ها موضوعاتی است که نبايد تحت الشعاع سلايق شخصي و سیاسی قرار گيرد و ما باید مجری قانون در اينگونه موارد باشیم.

مقام عالی استان همچنين تاکید کرد: همه ما باید نسبت به شناخت وظایف خود و سربلندی جمهوری اسلامی و اجرای قانون تلاش کنیم.

در ادامه نشست، ملازاده جانشین قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: ستاد صیانت دو رویکرد عمده که صیانت از حقوق شهروندی و گسترش فرهنگ و عفاف را که هر دو از موضوعات استراتژیک و دغدغه های رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و بزرگان نظام است را بر عهده دارد.

جانشین قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی به نقش و حضور گسترده مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ و استمرار و دوام آن، پشتیبانی و حمایت از رهبر معظم انقلاب و ارزش های انقلاب اشاره کرد و افزود: در اربعین حسینی نیز حضور گسترده مردم بخصوص مردم کشورمان تمامی تهدیدهاي دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی ادامه داد: حضور گسترده و پشتيباني و حمايت مردم از آرمان ها و ارزش هاي انقلاب، وظيفه مسئولان را در قبال آنها سنگين تر مي‌كند لذا بايد با تمام توان در جهت ارتقاي سطح آسايش و رضايتمندي مردم بكار گيريم.

ملازاده اظهار داشت: نبايد اجازه دهيم روند اداري و بوروكراسي‌هاي اداري بجاي تسريع در خدمت رساني، موجب نارضايتي مردم شود.

جانشین قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با بیان اینکه، ستاد صیانت به 24 دستگاه 310 بند تکلیف کرده است نيز گفت: این ستاد به دنبال این است که مردم با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند و قوانینی که زمین مانده و عملی نمی شوند نیز پیگیری، تقویت و فعال شوند.

وی اضافه کرد: فعال شدن دولت الکترونیک از ديگر برنامه های حقوق شهروندی است چرا که با فعال شدن آن روند ارائه خدمات تسهیل و از اتلاف وقت و هزینه های اضافی جلوگیری می شود.

پایان پیام/

کد خبر 446077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha