برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در مساجد متنوع باشد

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا گفت: برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در مساجد متنوع و به روز باشد.

ابوطالب جوان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا با اشاره به بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: مساجد همواره به عنوان یک مکان مقدس مورد توجه مردم متدین و با تقوای جامعه بوده و این ناشی از نگاه ارزشی به مسائل اعتقادی است.

وی با بیان اینکه مساجد به عنوان یک ظرفیت در تقویت مبانی اعتقادی و باورهای مردم نقش بسزایی دارد، افزود: مساجد نقش تاثیر گذاری در ترویج فرهنگ دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا مساجد را پایگاه های مستحکم در برابر تهاجمات فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: با تقویت و حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد می توانیم نوجوانان و جوانان را به سوی مساجد کشانده و با این روش توطئه های پلید دشمنان را نقش بر آب کرد.

جوان، کیفیت برنامه های اجرایی در کانون های فرهنگی و هنری را خوب ارزیابی کرد و افزود: ما از شرایط مطلوب فاصله داریم و باید با کیفیت دادن به برنامه های اجرایی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد بتوانیم نوجوانان و جوانان را به راحتی به سوی مساجد بکشانیم.

وی اضافه کرد: برخورد اصحاب مساجد با جوانان باید همراه با محبت و صمیمیت باشد تا که جوانان به این مراکز جذب شده و از مسجد گریزان نباشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه حضور نوجوانان و جوانان در مساجد پر رنگ است، تصریح کرد: حضور جوانان موفق در مساجد و نمازهای جماعت می تواند در جذب نوجوانان و جوانان به این مراکز موثر واقع شود.

این مقام مسئول گفت: متنوع بودن برنامه های فرهنگی و هنری و به روز می تواند نقش تاثیر گذاری در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد داشته باشد و تحقق این امر مستلزم برنامه ریزی کارشناسی شده از سوی افراد با تخصص در این زمینه می باشد.

جوان با بیان اینکه برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در مساجد باید پر بار بوده و خروجی داشته باشد، اظهار کرد: برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد باید طوری باشد که در جوان خستگی ایجاد نکرده و موجب شود این آینده سازان کشور در این مراکز با سبک زندگی اسلامی آشنا شده و  تربیت شوند تا در  آینده بتوانند در رساندن کشور به اوج قله های عزت و افتخار به خوبی نقش آفرینی کنند.  

پایان پیام/

کد خبر 446076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha