فعالان کانونهای فرهنگی هنری دشمن خدا و ارزشها را بشناسند

خبرگزاری شبستان: استاد اخلاق حوزه علمیه بیرجند بر دشمن شناسی تاکید کرد و گفت: فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید دشمن خدا و ارزشها را بشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی امروز (۲۱ اسفند) در همایش گرامیداشت بیست و دومین سالروز تاسیس ستادعالی کانونهای مساجد کشور در بیرجند با تاکید بر اینکه انسان پیکری از  توع جمادات همین عالم دارد، افزود: تشکیلات مسجد نیز نسخه ای همانند پیکر و تشکیلات وجودی انسان دارد.

 

وی با بیان اینکه آنچه سرنوشت مسجد را رقم می زند، ساختمان آن نیست؛ فلسفه وجودی محراب را مبارزه ذکر کرد و ادامه داد: فردی که در محراب می ایستد باید اندیشه بالاتری از مردمی داشته باشد که قرار است به وی اقتدا کنند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: اندیشه سکولار که از دوران برخی خلفا از جمله خلفای بنی امیه وجود داشت، امروز نیز متاسفانه برخی را دلخوش دارد.

 

وی تصریح کرد: اما در جامعه اسلامی، یک فردی که در مسجد مسئولیتی را برعهده دارد، باید خدمتگزار باشد و با صداقت و سلامت به وظیفه خود عمل کند.

 

حجت الاسلام عبادی بر دشمن شناسی تاکید کرد و گفت: فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید دشمن خدا و ارزشها را بشناسند.

 

وی همچنین بر شناخت ابزارهای دشمن نیز تاکید کرد و ادامه داد: دشمن متاسفانه برای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خود، درحالی برنامه دارد که هیچ چیز در اختیار ندارد و ما نیز باید به این مهم دقت کنیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بیرجند اظهار داشت: متولیان مساجد قبل از اینکه به ساختمان مسجد توجه کنند، باید به داشتن برنامه های فرهنگی در مسجد توجه کنند.

 

حجت الاسلام رمضان زاهدی مسئول دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در سال 1371 بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با هدف احياي واقعي نقش فرهنگي مساجد و مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن، تشكيل شد.

 

وی با اشاره به اینکه این همایش به مناسبت بیست و دومین سالروز تاسیس ستادعالی کانونهای مساجد و با حضور مدیران و ائمه جماعات کانونهای فرهنگی هنری در بیرجند برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این مراسم از 38 فعال کانونهای فرهنگی هنری استان تجلیل می شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 446074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha