ارائه ۲۰۰ مقاله به همايش پيشرفت از منظر قرآن و حديث

خبرگزاري شبستان: دبیر همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث بيان داشت: ۲۰۰ مقاله به اين همايش ارسال شده كه در نهايت ۱۲۱ مقاله پذیرفته شد كه از اين تعداد ۳۰ مقاله ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، حجت‌الاسلام مهدي رجايي امروز (21 اسفند) در همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) طي سخناني گفت: دبيرخانه حوزوي مركز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت داراي وظايف و ابعاد بسياري است كه از جمله آنها مي توان به تعمیق و توسعه تفکر، تحقیق و نظریه پردازی درباره مبانی، اصول شاخصه ها و دیگر ابعاد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه های علمیه، ایجاد و حفظ فضای گفتمانی الگو در حوزه های علمیه و همکاری در طراحی و تدوین پیش نویس الگوی اسلامی ایرانی پشرفت با استفاده از ظرفیت نهادها و نخبگان حوزوی اشاره كرد.

وي عنوان داشت: يكي از وظايف مهم اين مركز اخذ راهنمايي از مراجع عظام تقليد و همچنين ارتباط گرفتن با مديران مدارس حوزوي و فضلاي حوزه علميه است كه در دستور كار دارد.

دبیر همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث گفت: دبيرخانه داراي شورايي با 9 نفر عضو است كه در كنار آن شوراي هفت نفره نيز به منظور كارشناسي، برنامه‌ريزي و اجرايي شدن مصوبات ايجاد شده است.

رجايي اذعان داشت: يكي از برنامه‌هاي ما امضا تفاهمنامه با مراكز مختلف بوده است كه به همين منظور  با معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه سراسر كشور، معاونت تبليغ حوزه، جامعه‌الزهرا و.... به امضا رسيده است.

وي گفت: در حال حاضر 35 مركز تخصصي و حوزوي با دبيرخانه حوزوي مركز الگوي اسلامي ايران پسشرفت تفاهمنامه امضا كرده‌اند كه به ارائه برنامه و كارهاي خود مي‌پردازند.

دبیر همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث گفت: مهمترين هدف اين همايش اجراي منويات مقام معظم رهبري است كه بايد همه در اين راستا تلاش كرده و بكوشيم تا همواره آنها را محقق كنيم.

رجايي تاكيد كرد: همچنين تولید دانش در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و گفتمان سازی در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه های علمیه از دیگر اهداف ما محسوب مي‌شود.

وي در خصوص كارهاي انجام شده دبيرخانه گفت: تاكنون با مراكز حوزوي بسياري عقد قرارداده بسته شده و 10 جلسه کمیته علمی نيز انجام شده است.

دبیر همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث اذعان داشت: در طول اين مدت به هزار و 200 مركز حوزوي  فراخوان ارسال شده و 30 پیش نشست علمی در قم، تهران و مشهد برگزار شد.

وي بيان داشت: 200 مقاله به اين همايش ارسال شده كه در نهايت 121 مقاله پذیرفته شد كه از اين تعداد 30 مقاله ارائه خواهد شد.

پايان پيام/

کد خبر 446064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha