تشریح برنامه های نوروزی امامزادگان/کیفی سازی برنامه ها در دستور کار قرار دارد

خبرگزاری شبستان: ربیعی گفت: پیش بینی می کنیم با افزایش تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه و کیفی سازی برنامه ها در سال ۹۴ مسافرت های نوروزی به سمت بقاع متبرکه افزایش یابد.

حسن ربيعي، مدير کل روابط عمومي و اموربين الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه های فرهنگی این سازمان در ایام نوروز به خبرنگارقرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت:  چند سالی است سازمان اوقاف و امور خیریه برای جلب و جذب مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه های ویژه ای را در سراسر کشور پیش بینی کرده است.

وی افزود: سازمان اوقاف با ایجاد جاذبه های فرهنگی، هنری، برنامه های قرآنی و برپایی خیمه های معرفت برای مشاوره و پاسخگویی به مردم و از این دست برنامه ها سعی کرد تا مردم ضمن زیارت و عبادت یک بقعه از این برنامه های هم بهره مند شوند.

ربیعی تصریح کرد: این کار یک هدف بزرگی  را دنبال می کرد و آن این بود که امامزادگان و بقاع متبرکه فارغ از دسته بندی های سیاسی و فرهنگی  باید در کشور تبدیل به قطب فرهنگی شود تا مرکزی برای آسایش و آرامش معنوی مردم شود و  بتوانند به راز و نیاز و عبادت خداوند متعال بپردازند و برخی از نیازهای معنوی خود را در این اماکن مقدسه برطرف کنند.

مدير کل روابط عمومي و اموربين الملل سازمان اوقاف و امور خیریه  تصریح کرد: برهمین اساس برنامه هایی پیش بینی شد و از ابتدای سال 1390 برنامه نوروزی آرامش بهاری ویژه مسافران نوروزی در دستور کار خود قرار دادیم.

ربیعی عنوان کرد: این برنامه ضمن آنکه سازمان اوقاف و امور خیریه را برآن کرد تا زیرساخت های امامزادگان را توسعه، تکمیل و آماده برای پذیرش مردم کند توانست برنامه های فرهنگی خاصی را هم در کنار آن اجرا و نسبت به جذب و جلب مردم اقدام کند.

 

وی افزود: به حمد الله در این زمینه موفق ظاهر شد و در سال گذشته نزدیک به 36 میلیون نفر بار زائر در ایام نوروزی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه حضور داشتند و از برنامه های آن بهره مند شدند.

ربیعی عنوان کرد: برنامه های فرهنگی در جوار امامزادگان استمرار دارد و به مناسبت ها و اعیاد و ایام شهادت برگزار می شود؛ به عنوان مثال در ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان طرحی را با عنوان نشاط معنوی برگزار می کنیم تا جوانان و نوجوانان از برنامه های فرهنگی، ورزشی، قرآنی و برنامه هایی که برای آنها جذابیت دارد در کنار بقاع متبرکه استفاده کنند که این اقدام مورد توجه مردم قرار گرفت.به هرحال باید امامزادگان را به سمتی برد تا به قطب فرهگی کشور تبدیل شوند.

 

مدير کل روابط عمومي و اموربين الملل سازمان اوقاف و امور خیریه  گفت: پیش بینی می کنیم با افزایش تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه و کیفی سازی برنامه ها در سال 94 مسافرت های نوروزی به سمت بقاع متبرکه سوق دهیم و مردم در مسیر جاده ها و شهرها و اماکنی که جاذبه گردشگری دارد آماده کنیم تا مردم با تسهیلات بهتری از امامزاگان و بقاع متبرکه دیدن کنند.

وی افزود: حضور مردم و مسافران در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه حضور ماندگاری نیست؛ مگر تعداد محدودی از امامزاگان که ظرفیت زائرسرا داشته باشند.

 

ربیعی خاطرنشان کرد:  عمده زائران، مسافران نوروزی دقایق یا ساعاتی را در بقاع متبرکه متوقف می شوند که در آن ساعات باید برنامه ها، خدمات و سرویس های لازم را به لحاظ فرهنگی و مذهبی به مردم بدهیم که برای آن برنامه ریزی خاصی در قالب طرح آرامش بهاری انجام گرفته است و پیش بینی می کنیم درصد بیشتری از زائرین در سال 94 از این طرح استقبال کنند.

پایان پیام/

کد خبر 444843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha