نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه شهرکرد برپا شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری از برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه استان همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد.

حجت الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری،امروز(29اسفند) با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مراسم لحظه تحویل سال نو در33 بقعه متبرکه با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان شهرستانها و استان وقاریان، سخنرانان و مدیحه‌سرایان، و مردم ولایتمدار همراه با زیارت آل یاسین و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جوار امامزادگان آغاز شد.


وی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت با عنوان خیمه‌های آرامش بهاری در جوار 3 بقعه متبرکه استان خبرداد و گفت: در خیمه‌های معرفت روحانیون آموزش دیده برای پاسخ به شبهات، گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می کنند.


آمادگی بقاع و اماکن متبرکه چهارمحال و بختیاری در پذیرائی از مسافران نوروزی
حجت الاسلام والمسلمین محسن غلامیان با اشاره به ایجاد زمینه جذب مسافر به بقاع و اماکن متبرکه، گفت: با آماده‌سازی صورت گرفته مسافران و زائران می‌توانند از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این اماکن استفاده کنند.


وی با تاکید بر ارائه خدمات رسانی مطلوب از سوی خادمان بقاع و امامزادگان تصریح کرد:با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ورود مسافران به استان لازم است به بهترین نحو پذیرایی و خدمات رسانی صورت گیرد.


وی برحضور مستمر ائمه جماعات در بقاع متبرکه تاکید کرد وافزود: سعی می شود نمازهای واجب به صورت جماعات در مساجد و امامزادگان استان در سه وقت برگزار شود.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری گفت: بقاع و اماکن متبرکه استان از لحاظ بهداشتی و نظافت همه جانبه که بتواند شأن و جایگاه یک مکان الهی را داشته باشد مورد توجه قرار می گیرد.


حجت الاسلام محسن غلامیان بیان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از تاریخ 28 اسفندماه جاری تا 15 فروردین‌ سال 93 بقعه متبرکه استان برگزار می‌‌شود.


وی از برنامه‌های این طرح در ایام نوروز و مراسم تحویل سال نو شامل برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امام‌زادگان و بقاع متبرکه برجسته و شاخص استان و شهرستان‌ها با تبلیغات گسترده و هماهنگی با صدا و سیما برای پخش یکی از برنامه‌های شاخص استان، مراسم تحویل سال نو با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف جامعه با قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، سخنرانی، اجرای برنامه‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، قرائت زیارت آل‌یاسین و قرائت دعای تحویل سال، پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق رسانه‌های جمعی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امام‌زادگان و بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال توسط هیئت امناء و خادمان و زائرین عنوان کرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: تهیه هفت‌سین فاطمی و معنوی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، برنامه‌های فرهنگی در طول طرح نوروزی شامل برگزاری نماز جماعت به صورت مستمر در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، راه‌اندازی و فعال کردن دفاتر مشاوره و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی به صورت مستمر از دیگر برنامه‌های این طرح است.


پایان پیام/
 

کد خبر 354293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha