از کلاهبرداری شرکت رنوی فرانسه از ایران تا تعیین سقف حقوق دولتی معادن

خبرگزاری شبستان: کلاهبرداری شرکت رنوی فرانسه از مردم ایران،طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما به اداره قوانین مجلس رفت وسقف حقوق دولتی معادن اوایل سال آینده مشخص می‌شودبرخی از عناوین اخبار مربوط به مجلس ایران بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، کلاهبرداری شرکت رنوی فرانسه از مردم ایران، طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما به اداره قوانین مجلس رفت و سقف حقوق دولتی معادن اوایل سال آینده مشخص می‌شودبرخی از عناوین اخبار مربوط به مجلس ایران بود. اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:
یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی باید براساس فرمول خاصی پرداخت شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: باید برای پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها فرمول خاصی طراحی و براساس آن فرمول یارانه پرداخت شود.
جعفر قادری نماینده مردم شیراز به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها یک ضرورت است و باید عملیاتی شود.
وی افزود: البته اجرای فاز دوم باید به صورت کار‌شناسی و دقیق باشد و در خصوص تعیین مبنای درآمد خانوار‌ها برای پرداخت یا عدم پرداخت یارانه نقدی نکته مهمی است
طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما به اداره قوانین مجلس رفت
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از اتمام بررسی طرح نحوه اداره و نظارت بر صدا و سیما در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح در حال‌حاضر برای تطابق با قوانین و اسناد بالادستی به اداره قوانین مجلس ارجاع شده است.
سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا از اتمام بررسی طرح نحوه اداره و نظارت بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر به اداره قوانین مجلس ارجاع شده است.
سقف حقوق دولتی معادن اوایل سال آینده مشخص می‌شود
ناظر مجلس در شورای عالی معادن از تعیین سقف حقوق دولتی معادن در اوایل سال آینده خبر داد.
داریوش اسماعیلی نماینده مردم اردستان و خرامه به وضعیت حقوق دولتی معادن اشاره کرد و گفت: طبق قانون معادن، بهره برداری از معادن باید بخشی از ماده معدنی خام را به عنوان حقوق دولتی به شکلی که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند به دولت پرداخت کند.
ایران بنا به 3 فرضیه نمی‌تواند پول‌های آزاد شده بعد از توافق ژنو را برداشت کند
رئیس کمیته مطالبات عمومی مجلس گفت: در رابطه با اینکه چرا ایران نمی‌تواند به پول‌های واریز شده به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سوئیس و عمان دسترسی داشته باشد، سه فرضیه وجود دارد.
مهدی دواتگری نماینده مردم عجب‌شیر و مراغه به پرداخت دارایی‌های بلوکه شده ایران توسط غرب پس از توافق ژنو اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مبالغ هر چند در حسابی به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سوئیس و عمان موجود است، ولی قابل برداشت نیست.
ما خوش‌بینی ظریف در مورد زودتر به نتیجه رسیدن مذاکرات را نداریم
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد زودتر به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران با 1+5 گفت: ما خوش‌بینی ظریف در مورد زودتر به نتیجه رسیدن مذاکرات را نداریم.
علاالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در آستانه دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 و ایران در وین گفت: امیدواریم مذاکرات در چارچوب تعیین شده پیش برود.
وی افزود: هم چنین امیدوار هستیم شاهد تغییر مواضع طرف غربی در این دوره از مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی ایران باشیم.
چاپ اسکناس‌های درشت به حقارت پول ملی کشور می‌انجامد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تصمیم بانک مرکزی نسبت به انتشار ایران چک‌های یک میلیون ریالی، گفت: اسکناس‌های درشت به حقارت پول ملی کشور می‌انجامد؛ به طوری که از نظر مردم انتشار اسکناس‌های درشت به منظور کاهش ارزش پولی و قدرت خرید آن‌ها است.
ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تصمیم بانک مرکزی نسبت به انتشار ایران چک‌های یک میلیون ریالی، اظهار داشت: به طور حتم انتشار پول‌ها و اسکناس‌های درشت می‌تواند هزینه‌های چاپ اسکناس‌های کوچک را کاهش دهد به طوری که چاپ اسکناس‌های صدهزار تومانی تحت عنوان چک پول از نظر صرفه جویی در هزینه انتشار اسکناس، بسیار بهینه‌تر از چاپ ده عدد اسکناس ده هزار تومانی است.
ضرورت اجرایی شدن توافقات و تکمیل پروژه‌های مشترک میان ایران و بلاروس
رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با وزیر خارجه بلاروس دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" ظهر دوشنبه 26 اسفند با ولادیمیرماکی وزیر خارجه بلاروس دیدار و گفتگو کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اراده مثبت مسئولان دو کشور نسبت به گسترش همکاری‌ها دوجانبه درتمامی زمینه ها، گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به روابط با بلاروس نگاهی دراز مدت و پایدار در عرصه‌های گوناگون است
بخشی از وظایف سازمان امور مالیاتی به بخش غیردولتی واگذار می‌شود

با موافقت نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور مجاز است به منظور تسهیل در انجام امور مالیاتی مودیان قسمتی از فعالیت‌های خود به استثنای تشخیص و تعیین ماخذ مالیات، دادرسی مالیاتی و عملیاتی اجرایی وصول مالیات را به بخش غیردولتی واگذار کند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز و در ادامه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بندهای 57، 58، 59، 60 و 61 و 62 ماده واحده این لایحه را بررسی و تصویب کردند.
کلاهبرداری شرکت رنوی فرانسه از مردم ایران/ فساد صنعت خودروسازی افشا شد/اسامی متخلفین به زودی اعلام می‌شود
هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودوسازی ضمن تشریح فساد در این صنعت گفت: اسامی متخلفین به زودی اعلام خواهد شد.
علی علیلو رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی به تشریح برخی زاویای تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی پرداخت.
وی افزود: طرح تحقیق و تفحص از صنعت خوروسازی در آبان ماه سال 91 با آرای قاطع نمایندگان مجلس تصویب و مراحل قانونی طی شد تا این که در اسفند همان سال اعضای هیأت تحقیق و تفحص با عضویت 15 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شد.
آقای رئیس‌جمهور! توقع ملت اینست که "دانشگاه آزاد" را از دست یک "خاندان خاص" خارج کنید
نماینده مردم تهران گفت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه ملی و متعلق به اموال بیت المال است و باید مدیریت آن از دست یک فرد خارج شود. این چه نگاهی است که آن را متعلق به یک خاندان بدانیم؟ ... آقای رئیس‌جمهور! توقع ملت اینست که دانشگاه آزاد را به ملت بازگردانید و از دست یک خاندان خاص خارج کنید.
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود گفت: در زمان معرفی کابینه خطر کم تحرکی کابینه را گوشزد کردیم و گفتیم که این قضیه دولت را از تحقق شعارهایش باز می‌دارد و دولت را تبدیل به کم تحرک و ناکارآمد می‌کند که به آن گوش داده نشد و الان شما می‌بینید وضع دولت در حوزه اجرا چگونه است.
پایان پیام/

 

کد خبر 354284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha