از الحاق زیردریایی فاتح در3خرداد تاافزایش هزاربرابری توان موشکی فلسطین

خبرگزاری شبستان: اعزام ۳۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم در ایام عید، تاریخ شفاهی نیروی دریایی سپاه احصا می‌شود، الحاق زیردریایی «فاتح» در سوم خرداد ۹۳ برخی از اخبار دفاعی در آخرین هفته سال جاری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، اعزام 300 گروه جهادی به مناطق محروم در ایام عید، تاریخ شفاهی نیروی دریایی سپاه احصا می‌شود، الحاق زیردریایی «فاتح» در سوم خرداد 93 برخی از اخبار دفاعی در آخرین هفته سال جاری است. اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

اعزام 300 گروه جهادی به مناطق محروم در ایام عید
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اعزام نمادین گروه‌های جهادی به مناطق محروم اظهار داشت: گروه‌های جهادی از دانشجویان و جوانانی تشکیل شده که نقاط محروم را هدف‌گذاری کرده‌اند و به سمت خدمت کردن به محرومین می‌روند.
وی افزود: این نشان از فطرت‌های پاک و خداجوی است که این جونان در ایام عید به مناطق محروم اعزام می‌شوند و این دوره پرزحمت را می‌گذرانند.
نقدی ادامه داد: امیدوارم هر روز شاهد وسعت بیشتر این گروه‌ها باشیم البته فصل اصلی اردوهای جهادی تابستان است و رقم بسیار بالایی از گروه‌های جهادی در آن زمان اعزام می‌شوند.
بسیجیان حضور گسترده‌ای در بیانیه آزادسازی سربازان ربوده‌شده ایران داشته باشند
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، بسیجیان را به شرکت گسترده و چشم‌گیر در امضای بیانیه آزادسازی سربازان ربوده‌شده ایرانی دعوت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا تویسرکانی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در خصوص شرکت بسیجیان در کمپین آزادسازی سربازان ربوده شده ایرانی اظهار داشت: امروزه جامعه مسلمانان در معرض خطر و تهدید بزرگی از جانب استکبار جهانی و اسرائیل غاصب قرار دارد و در این راستا صهیونیسم موفق شده است در بخشی از برادران اهل سنت فضای ضد شیعی ایجاد کند که بازتاب این حرکت می تواند منجر به فضای ضد سنی شود.
جایزه نمادین «باروت خیس» به اشتون و کرونبرگ رسید
جایزه نمادین «باروت خیس» همزمان با اختتامیه جشنواره رهاورد سرزمین‌های نور که در شهر خرمشهر برگزار شد، به «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه ارپا و «تاریا کرونبرگ» رییس گروه ایران در پارلمان اروپا رسید و مادر شهید تحریری از آن رونمایی کرد.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و برخی سران رژیم صهیونیستی نیز از جمله کاندیداهای اولیه دریافت این جایزه بودند.
سپاه استان قم به عنوان مقام برتر حوزه دانش و پژوهش تقدیر شد
سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در حوزه دانش و پژوهش مقام برتر را در میان سپاه‌های استانی سراسر کشور کسب کرد.
با برگزاری جشنواره سراسری دانش و پژوهش سپاه پاسداران اسلامی تحت عنوان جشنواره امام علی(ع) با حضور فرمانده، جانشین نماینده ولی فقیه و همچنین جمعی از معاونین سپاه برترین‌های حوزة دانش و پژوهش سپاه در سالن الغدیر ستاد فرماندهی کل سپاه انتخاب شدند.
تاریخ شفاهی نیروی دریایی سپاه احصا می‌شود
فرمانده نیروی دریایی سپاه آمادگی این نیرو را برای تشکیل جلسات احصای تاریخ شفاهی، در موزه دفاع مقدس اعلام کرد.
سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه ضمن دیدار با سردار خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، از تالارهای این موزه بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار سردار خضرایی ضمن ارائه گزارشی از نحوه شکل گیری موزه و برگزاری جلسات احصای تاریخ شفاهی، خواستار برگزاری جلسات احصای تاریخ شفاهی و تدقیق اطلاعات نقش نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس شد.
الحاق زیردریایی «فاتح» در سوم خرداد 93/ توان موشکی فلسطینی‌ها 1000 برابر شده است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از احتمال الحاق زیرسطحی «فاتح» به یگان رزم نیروی دریایی ارتش در سوم خرداد سال آینده خبر داد.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه زمان الحاق زیردریایی فاتح به یگان نیروی دریایی ارتش چه زمانی است، گفت: هم اکنون تست‌های لازم بر روی این زیردریایی انجام شده و در این تست‌ها، ایرادهای احتمالی را بررسی و رفع کرده‌ایم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سال آینده عملیات الحاق زیردریایی فاتح انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: احتمالا سوم خرداد (سالروز عملیات فتح خرمشهر) الحاق این زیردریایی به ناوگان دریایی نیروهای مسلح را شاهد باشیم.
مذاکره‌کنندگان با صلابت و اقتدار نظرات ایران را به دنیا ابلاغ کنند
جانشین فرمانده نیروی زمین ارتش گفت:‌ عزیزانی که پشت میزهای مذاکره می‌نشینند تا از منافع ملی ما دفاع کنند با صلابت و اقتدار نکته‌ نظرات جمهوری اسلامی ایرانی را به دنیا ابلاغ کنند.
امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی از 12 جلد کتاب سازمان ایثارگران نزاجا که برگزار شد، گفت: بصیرت و صلابت رهبری، مجاهدت‌های ایثارگرانه و خون شهدا و استمرار حضور مردم در پشت سر ولایت و رهبری سه مؤلفه‌ای است که موجب شده ایران به عنوان کشوری مقتدر و با عظمت در دنیا معرفی شود.
تفکر ما در همه حال باید «شب حمله‌ای فکر کردن» باشد
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما نیروهای مسلح باید همیشه آمادگی خود را حفظ کنیم و تفکر ما در همه حال به فرموده مقام معظم رهبری «شب حمله ای فکر کردن» باشد.
دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان این نیرودر ستاد این نیرو با توجه به پایان سال 92 و پیش رو داشتن سال جدید، گفت: امیدواریم با همان شعار «راه ما راه حسین (ع) است»، سال جدید را آغاز کنیم.
وی با اشاره به جایگاه ویژه نیروی دریایی در کشور، اظهار داشت: نیروی دریایی افتخار دارد که در سال 92 با وجود بعضی از مشکلات، اقدامات بسیار مهمی را انجام داده و در راستای چشم انداز 1404 قدم های موثر و عملی برداشته است.
تاریا کرونبرگ برنده جایزه امسال باروت خیس خواهد بود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طبق اخباری که از نظرسنجی‌های مردمی رسیده است، خانم کرونبرگ برنده جایزه امسال باروت خیس خواهد بود که به دلیل رفتار خصمانه‌اش به او اختصاص یافته است.
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص جایزه باروت خیس، اظهار داشت: جایزه باروت خیس ابتکاری با نمک و خوش ذوق است به این دلیل که یکی از مسئولین بین‌المللی که رفتار ابرسرمایه‌داری را افشا می‌کند، به عنوان گیرنده این جایزه انتخاب می‌شود.
وی در ادامه گفت: این افراد با رفتار خصمانه خود با ملت ایران به نفع انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند.
پایان پیام/
 

کد خبر 354277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha