راه اندازی ایستگاه های«مسیر سبز،ساحل پاک»همزمان با ایام نوروز درگلستان

خبرگزاری شبستان: همزمان با تعطیلات نوروز ایستگاه های محیط زیستی « مسیر سبز، ساحل پاک» در مسیر جاده آسیایی از بندر گز تا پارک ملی گلستان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، احمد دباغیان، سرپرست اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در جمع خبرنگاران گفت: از 29 اسفند تا پایان تعطیلات نوروز ایستگاه های ارائه خدمات و راهنمایی های زیست محیطی به مسافران نوروزی در راستای عملیاتی کردن طرح ملی « مسیر سبز، ساحل پاک» آغاز به کار خواهد کرد.
 

وی افزود: این ایستگاه ها در محل ورودی استان در شهرستان بندر گز و پارک ملی گلستان، شهرستان های کردکوی، ترکمن، گرگان، علی آباد، خان ببین، آزادشهر و بعضی از مجتمع های خدمات رفاهی به دو صورت مستقل و مشترک با ارگان هایی همچون هلال احمر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مراکز خدمات رفاهی استان احداث می شود.
 

دباغیان تصریح کرد: در این طرح از طریق آموزش چهره به چهره، توزیع بروشور و بسته‌های آموزشی خانواده‌ها و کودکان و مسافران نوروزی با مباحث زیست محیطی و طرح ملی مسیر سبز- ساحل پاک مطلع و آموزش‌های لازم را در این خصوص فرا می‌گیرند.
 

وی ادامه داد: علاوه بر آن تمامی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی حوزه استحفاظی استان برای انجام اقدامات زیست‌محیطی از قبیل توزیع بروشور، بنر، تفکیک زباله و ... ملزم شده‌اند که در پایان برنامه عملکرد این مراکز مورد ارزیابی قرار گرفته و واحد برتر تشویق خواهد شد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 354275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha