امکان ارائه خدمات جدید پستی از توانمندی های پست استان اردبیل است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل پست استان اردبیل، گفت: با ارائه خدمات جدید پستی به هموطنان در استان اردبیل سعی کرده ایم وظیفه ارتباطی خود را به خوبی انجام دهیم.

احمدعبداللهی، مدیر کل پست استان اردبیل، ظهر امروز (28 اسفند) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: به تاسی از سیاست ها و برنامه های شرکت پست جمهوری اسلامی در سال 92 با ارائه خدمات متعارف جدید پستی به هموطنان عزیز در اقصی نقاط استان اردبیل سعی کرده ایم وظیفه ارتباطی خود را به خوبی انجام دهیم.


وی، با بیان این مطلب که با برخورداری از بیش از 500 نقطه تماس پستی و با بهره گیری از آخرین فناوری های ارتباطی توانسته ایم با کمترین هزینه حدود 4 میلیون مرسوله پستی را قبول و پس از آماده سازی به سایر نقاط کشور ارسال نماییم، افزود: در همین مدت بیش از 5 میلیون مرسوله را از سایر مبادی ذیربط قبول و در سطح استان توزیع نموده است قبول مدارک و توزیع بیش از 10562 مورد سند تکبرگی ثبت اسناد و املاک استان، توزیع 9853 برگ جرائم نامحسوس راهنمایی و رانندگی، انجام امورات 1423 مورد پلمپ دفاتر شرکت ها، بروز رسانی بیش از 65000 مورد کدپستی ده رقمی اماکن شهری و روستایی، توزیع 59769 بسته مربوط به سرویس خرید اینترنتی در استان و نیز قبول و ارسال 130401 بسته خرید اینترنتی به سایر استان ها از اهم اقدامات پست استان اردبیل در سال جاری است.


این مقام مسئول، افزود: قوانین پستی هر کشور تابع مقررات اتحادیه جهانی پست (U.P.U) است که همه کشورها تحت نظر این سازمان فعالیت دارند و قوانین آن پس ازتصویب درمجلس هر کشور تایید و در کشور اجرا می‌شود و باجه های قبول می بایست با در نظر گرفتن ممنوعیت های پستی از جمله انواع مایعات، مواد فاسد شدنی و یا انواع اسپری که امکان انفجار و یا آتش سوزی در حین جابجایی دارند باید مدنظر قرار گیرد. ضمن اینکه برخی مرسولات نیز محدودیت قیمت دارند که با توجه به نوع مرسوله و توسط گمرک اعلام می‌شود وبه دلیل با ارزش بودن ازطریق پست ارسال نمی‌شوند.


مدیر کل پست استان اردبیل، با بیان اینکه همه مرسولات خارجه پستی از طریق گمرک ترخیص می‌شوند، گفت: هزینه‌های مرسولات براساس سرویس‌های مختلف اداره پست ازجمله عادی، سفارشی، پیشتاز و امانت و با توجه به وزن و مقصد مرسولات تعیین می‌شود، مثلاً کالایی که به کشور آمریکا پست شود با همان کالای مشابه که به کشورترکیه پست شود به دلیل بعد مسافت از نظر هزینه متفاوت خواهد بود.


عبداللهی، درخصوص امنیت خدمات پستی خارجی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ایران تحت نظر سازمان جهانی پست فعالیت دارد به سیستم I.P.S متصل است که در آن مرسولات با هر خدمت پستی که جابجا شوند از ابتدای تحویل به اداره پست مبداء بارکد خورده و تمام مراحل آن شامل زمان ورود و خروج، تحویل به گمرگ، زمان تحویل به پست کشور مقصد ازطریق جستجوی بارکد مرسوله امکان پذیر است.


این مقام مسئول، افزود: این امر همچنین در سایت www.post.ir در لینک رهگیری مرسولات پستی امکان‌پذیر است.


مدیر کل پست استان اردبیل، خاطر نشان کرد: اداره کل پست استان اردبیل با ایجاد تعامل با سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان در خصوص جابجایی مرسولات اداری از محل دبیرخانه و نیز انجام قراردادهای تعمیمی از دفتر بازاریابی شرکت در زمینه انعقاد قراداد با بانک ها و موسسات و شرکت ها در زمینه توزیع ابلاغیه های بانکی در نشانی گیرندگان اقدام کرده است ضمن اینکه در زمینه تمدید قرارداد توزیع قبوض تلفن همراه توسط پست نیز توافقات لازم به انجام رسیده است.


عبدالهی، در پایان سخنان خود، با عنوان برخی از خدمات و سرویس های نوین الکترونیکی، آمادگی پست استان را در زمینه قبول سفارش و ارسال الکترونیکی کارت پستال، قبول سفارش و چاپ تمبر شخصی و نیز ثبت نام صندوق پست الکترونیکی در باجه های پست استان اردبیل اعلام کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 354261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha