کانون های فرهنگی هنری در عرصه دینی استان بیش از پیش فعال باشند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از اعتبارات منابع استانی برای کانون های فرهنگی هنری لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز (28 اسفند) در دیدار صمیمی با مسئول و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به مناسبت سال جدید، اظهار داشت: عدم لحاظ شدن ردیف اعتبارات برای کانون های فرهنگی هنری مساجد مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده که در سال جدید سعی خواهیم کرد این نواقص را رفع کنیم تا کانون های فرهنگی هنری در عرصه دینی استان بیش از پیش فعال باشند.


وی، با بیان این مطلب که از سال تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تا کنون ردیف اعتبارات خاصی در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: برنامه ریزی های شده تا ساختمان جدیدی برای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سوی استانداری لحاظ شود و تلاش می کنیم تا مکانی را نیز برای دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری نظر گرفته شود.


اسحاقی، با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری از لحاظ توسعه فرهنگی و دینی استان در سال گذشته موفق بوده است، یادآور شد: باید برنامه ریزی مناسبی برای سال آینده در نظر گرفته شود تا کانون ها از لحاظ تجهیزات و اعتبار کمبودی نداشته باشند.


در ادامه این دیدار نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان اردبیل، ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، پیام سلام و قدردانی حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بابت زحمات در مراسمگرامیداشت کانون های فرهنگی هنری مساجد به اطلاع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل رساند.


وی، با بیان اینکه تاکنون تعداد 420 کانون فرهنگی هنری در استان اردبیل تاسیس شده است، افزود: از این تعداد کانون ها 60 درصد آن در مناطق محروم، مرزی و روستایی قرار داد و 40 درصد آن در مناطق شهری واقع است.


سقا، خاطر نشان کرد: بودجه اختصاص یافته توسط ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای هر کانون مبلغ ناچیزی است که در سایر استان ها با استفاده از منابع استانی این کمبودها جبران شده اما در استان اردبیل تاکنون برنامه ریزی های برای این امر اختصاص نیافته که همت مسئولین استانی را می طلبد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان اردبیل، با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در مناطق مرزی، گفت: در مناطق مرزی هیچگونه مرکز فرهنگی وجود ندارد و با توجه به اقبال عمومی به مساجد کانون های فرهنگی هنری در این مناطق توانسته گام های موثری بردارد.


این مقام مسئول، با بیان این مطلب که تفاهم نامه ای در سال های گذشته با استاندار وقت به امضا رسیده است اما تاکنون این تفاهم نامه به اجرا درنیامده، یادآور شد: برای تجهیز کانون ها و کتابخانه های مساجد نیازمند اعتبارات کافی هستیم که در صورت محقق شدن تفاهم نامه امضا شده بین دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و استانداری اردبیل می توان این مشکلات را مرتفع کرد.


پایان پیام/

کد خبر 354260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha