نوروز، رشته پیوند نسل ها که با آموزه های اسلام تحکیم یافته است

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان شمالی در پیام نوروزی خود عنوان کرده است: نوروز باستانی کهن ترین جشن گیتی و رشته پیوند نسل های گذشته و حال که با آموزه های اسلامی تحکیم یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی در پیام نوروزی خود به هموطنان و مردم شریف استان آورده است:

 

" بسم الله الرحمن الرحیم "
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر الیل و النهار                    یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الا احسن الحال

 

بر چهره گل نسیم نوروز خوش است بر طرف چمن روی دل افروز خوش است
 

نوروز یکی از الطاف پروردگار و یکی از باشکوه ترین جلوه های رحمانی با نسیم روحبخش بهاری از راه می رسد، نوروز ارمغان بهار است و بهار یادآور تولدی دوباره، آغاز روئیدن و سبز شدن طبیعت است.

 

وی در ادامه پیام خود آورده است: نوروز باستانی کهن ترین جشن گیتی و رشته پیوند نسل های گذشته و حال است که با آموزه های اسلامی تحکیم یافته و همواره بازگشت به زیبایی و خوبی را برای اقوام و فرهنگ های مختلف سرزمین کهن ایران اسلامی به ویژه ساکنین سرافراز "اترک" به ارمغان آورده است.

 

پرویزی در این پیام یادآور شده است: مردم خراسان شمالی در سالی که گذشت با صبر و بردباری تنگناهای اقتصادی را پشت سر گذاشتند و سالی که پیش رو دارند به لطف خدا سالی سرشار از کار و تلاش، تدبیر و امید و اراده و استوار برای عمران و آبادانی این مرز و بوم و رفع تنگناها برای ایجاد جامعه سالم و با نشاط در سایه وحدت و همدلی خواهد بود.
 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی این پیام را اینگونه ادامه داده است: صمیمانه ترین تبریکات را از سرزمین مرزبانان سلحشور اترک نشین، دیار مومنان پاکدل خراسان شمالی، باب الرضا (ع) و گنجینه معرفت ها به مردم عزتمند ایران اسلامی به ویژه هم استانی های عزیز اعم از فارس، تات، کرمانج، ترک، ترکمن و بلوچ که سال ها در این دیار پر افتخار با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی همراه با عزت و اقتدار داشته اند تقدیم می دارم.
 

وی در این پیام اظهار داشته است: خداوند منان را سپاسگزاریم که در سال حماسه سیاسی و اقتصادی مردم شریف خراسان شمالی هم گام با مردم غیور ایران اسلامی با حضور گسترده خود در پای صندوق های رأی در 24 خرداد حماسه سیاسی را تحقق بخشیدند و در راستای اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید گام های ارزشمندی برای تحقق حماسه اقتصادی بر داشته شد.
 

پرویزی در پیام نوروزی خود اظهار امیدواری کرده، در سال 93 در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته ) در خصوص مقاوم سازی اقتصاد کشور و با تدبیر دولت دکتر روحانی در سایه همدلی و وحدت همه اقوام استان با استفاده از کلیه ظرفیت های موجود شاهد رونق اقتصادی، رشد و توسعه همه جانبه این خطه از میهن اسلامی باشیم.

 

وی در پایان این پیام از خداوند بزرگ برای هم استانی های عزیز و زائرین امام هشتم علی ابن موسی الرضا(ع) سالی سرشار از موفقیت و بهروزی را خواستار شده و گفته است: امیدوارم همواره در سایه الطاف خداوند موفق و پیروز و سربلند باشید.

 

پایان پیام/

کد خبر 354244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha