برگزاری نمایشگاه عکس حوزه هنری شاهرود در کاروانسرای میاندشت

خبرگزاری شبستان: به مناسبت ایام نوروز ، از سوی حوزه هنری شاهرود نمایشگاه عکس در کاروانسرای میاندشت برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، رئیس حوزه هنری استان سمنان ،(28 اسفند) درجمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: تعداد 46 اثر از 27 هنرمند عکاس خانه عکاسان حوزه هنری استان سمنان از اول تا پانزدهم فروردین ماه سال 93 در محل کاروانسرای میاندشت میامی برای بازدید عموم مردم خصوصا مسافران و مهمانان نوروزی برگزار می شود .


سید عباس دانایی افزود: کاروانسرای میاندشت میامی در محور پرتردد تهران - مشهد و در کیلومتر 103 جاده شاهرود- سبزوار واقع شده است.


وی افزود: این کاروانسرا حدود 25 هزار متر مربع عرصه و 17 هزار متر مربع زیربنا دارد و شامل سه کاروانسرای متصل به یکدیگر است که در امتداد غرب به شرق، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که دو کاروانسرای آن از بناهای دوره قاجار و کاروانسرای دیگر آن مربوط به دوره شاه عباس اول صفوی است.


رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به اینکه بر سردر کاروانسرای میانی، کتیبه ای منظوم به تاریخ 1290 است افزود: بر سردر کاروانسرا غربی، کتیبه ای از تعمیرات سال 1291 خبر می دهد.


مجموعه کاروانسرای میاندشت 14 شهریور 1336 ه. ش به شماره‌ 1439 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .


علاقمندان برای بازدید می توانند از اول تا پانزدهم فروردین ماه سال 93 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 24 به کاروانسرای میاندشت مراجعه نمایند.
 

پایان پیام/

کد خبر 354222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha