اصل فاطمیه باید ترویج و توسعه پیدا کنند/حرمت فاطمیه در نوروز حفظ شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اصل فاطمیه باید ترویج و توسعه پیدا کند و همه مردم شهر و روستا باید نسبت به این موضوع اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: برنامه های نوروز این اداره کل در حوزه فرهنگی است.


وی افزود: حذف خرافات و پیرایه ها، تقویت محاسن عید نوروز مانند به جا آوردن صلحه رحم، تمیزی و نظافت، دید و بازدید، رفتن به عیادت بیماران، دیدار با بزرگان و رفتن به زیارتگاه ها و گلزار شهدا از جمله کارهای خوب در حوزه فرهنگ سازی است.


حجت الاسلام ولی نژاد یادآورشد: باتوجه به اینکه عید نوروز امسال با ایام فاطمیه تقارن یافته است، بر اساس نظریه بزرگان و کارشناسان مابین فاطمیه اول و دوم فاصله افتد و در زمان تمام شدن فاطمیه اول شرایط عادی در جامعه حاکم شود.

 

حرمت داری مردم در ایام فاطمیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: شروع فاطمیه دوم از (12 فروردین) خواهد شد که مردم باید در زمان فاطمیه دوم حرمت داری کنند و مواظبت های همه جانبه را داشته باشند تا حرمت فاطمیه نگه داشته شود.


وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مردم ما محبت به اهل بیت را به خود واجب می دانند و حرمت را حفظ می کنند و نسبت به شهادت ائمه و معصومین بی توجه نمی شوند چرا که ایام نوروز در سال های مختلف همزمان با مناسبت های مذهبی مختلف بوده است و مردم این رعایت را خواهند داشت.


حجت الاسلام ولی نژاد گفت: اصل فاطمیه باید ترویج و توسعه پیدا کند و همه مردم شهر و روستا باید نسبت به این موضوع اقدام کنند.


وی افزود: هماهنگی های لازم با روحانیون، مداحان، هیئات مذهبی و مساجد انجام شده تا برنامه هایی در ایام نوروز داشته باشند و مساجد برای برگزاری نماز فعال باشند و با توجه به اینکه در ایام فاطمیه علمایی از قم عازم خواهند شد و در روستاها مستقر خواهند نیز بتوانند برنامه های خوب و کافی را داشته باشند.

 

برگزاری مراسم دسته روی همزمان با ایام فاطمیه در گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه شرایط خوبی فاطمیه در استان گلستان وجود دارد، اظهارداشت: در روز شهادت حضرت فاطمه (س) تجمع در تمامی شهرها و روستا های بزرگ استان خواهیم داشت که برخی از این شهرها در آن روز دسته روی خواهند داشت.


وی خاطرنشان کرد: در مناطق پررفت آمد و مسیرهایی که مسافران عبور می کنند ایستگاه های صلواتی برگزار خواهیم کرد که در این ایستگاه ها روحانیون ما حضور خواهند و نسبت به مشاوره، گفتمان های دینی و مسائل شرعی مردم پاسخگو باشند.


حجت الاسلام ولی نژاد اظهارداشت: در ایام فاطمیه اعزام مبلغ در سطح گسترده ای برای استان خواهیم داشت.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 354205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha