زمینه اسکان 32 هزار مسافر نوروزی در خراسان شمالی فراهم شده است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اعلام کرد: زمینه اسکان 32 هزار مسافر نوروزی با مشارکت دستگاه های مرتبط فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ علی کاظمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بیان کرد: امکانات اسکان برای مسافران نوروزی در استان شامل مهمان پذیر، هتل، توقفگاه اقامتی در بوستان های ˈباباامانˈ و ˈبش قارداشˈ بجنورد، بوستانهای شهری شیروان، بوستان لاله آشخانه، خوابگاه های دانشجویی و مدارس فراهم شده است.

وی اظهارداشت: اداره کل آموزش و پرورش استان برای اسکان مسافران نوروزی، 175 مدرسه را آماده کرده و ارایه خدمات توسط این نهاد از 28 اسفند آغاز می شود.

کاظمی در خصوص راه اندازی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در شهرهای استان نیز افزود: امکانات برای استقرار هنرمندان صنایع دستی در این نمایشگاه ها فراهم شده و از 28 اسفند فعالیت این نمایشگاه ها با حضور هنرمندان و باعرضه محصولات تولیدی آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، محل استقرار نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در سطح استان را با 230 غرفه شامل ˈدو راهی دشتˈ، شهر آشخانه، بوستان تفریحی ˈباباامانˈ، شهر ˈحصار گرمخانˈ، حسینیه جاجرمی شهر بجنورد و شهرهای شیروان و فاروج عنوان کرد.

وی به برپایی یک روزه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی کشتی باچوخه اسفراین در روز 13 فروردین 93 نیز اشاره کرد و گفت: در 6 غرفه این نمایشگاه محصولات تولیدی هنرمندان استان عرضه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی؛ استان خراسان شمالی بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس قرار دارد و هرساله در ایام تعطیلات نوروز مسافران زیادی از این خطه گذر می کنند.

 طبق آمار ارایه شده در تعطیلات نوروز 92 حدود چهار میلیون مسافر از استان خراسان شمالی گذر کرده اند.

 پایان پیام/

کد خبر 354195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha