ایجاد 40 پایگاه هلال احمر در نقاط پرتردد و یادمان های خوزستان

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، از ایجاد 40 پایگاه ثابت، سیار و موقت ویژه ایام تعطیلات نوروز در نقاط پرتردد و یادمان ها و مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هلال احمر فارغ از هر گونه نگاه قومیتی خدمات یکسانی را به مردم ارائه می کند، گفت: ما به دنبال ارتقای جایگاه این جمعیت در کشور هستیم.

 

وی یکی از رسالت ‌های هلال احمر را کمک به هم نوع، ایجاد تفاهم، ایجاد توانمندی و افزایش مهارت فردی برای مقابله با حوادث دانست و خاطر نشان کرد: در این سازمان همه به نحوی یک کار معنوی انجام می ‌دهند که آن هم خدمت به نیازمندان است که در دین ما نیز به آن تاکید شده است.

 

وی با بیان اینکه چهار طرح امداد و نجات، ایمنی سلامت، داوطلبان و فرشتگان رحمت در ایام نوروز در هلال احمر خوزستان انجام می شود، افزود: در طرح امداد و نجات نوروزی 500 نفر از اعضای آموزش دیده این جمعیت در40 پست، سیار و ثابت در نقاط حادثه خیز استان به صورت رایگان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان، با اشاره به فعالیت 40 پایگاه ایمنی و سلامت در نقاط پرتردد خوزستان از جمله در مناطق عملیاتی جنوب شامل فتح المبین، شلمچه، چذابه و دوکوهه در ایام نوروز، تصریح کرد: 18پایگاه ثابت، 19 پست موقت و سه پست سیار جمعیت هلال احمر آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی و مردم خوزستان است.

 

وی با بیان اینکه طرح ملی ایمنی و سلامت در این ایام توسط جوانان جمعیت هلال احمر در استان اجرا به منظور ترویج فرهنگ نوعدوستی و انجام اقدامات عام المنفعه اجرا می شود، تاکید کرد: تلاش در جهت تعمیق ارزش‌ های دینی و اجتماعی از جمله مباحثی است که در برنامه چهارساله موردنظر، در دستور کار جمعیت هلال احمر خوزستان قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در کنار این پایگاه های هلال احمر، 40 خیمه نماز ویژه خواهران و برادران برپا شده، عنوان کرد: طرح فرشتگان رحمت برای کمک به نیازمندان و زنان بی سرپرست اجرا می شود که در خوزستان چهار هزار خانوار شامل 17 هزار نفر تحت پوشش طرح قرار دارند و با کمک خیرین خدماتی از جمله توزیع سبد نوروزی به آنها ارائه می شود.

 

خدادادی، با بیان اینکه از دیگر فعالیت های این جمعیت پوشش هوایی حوادث در مواقع ضروری و اضطراری است، اذعان داشت: با توجه به وسعت استان و مناطق صعب‌العبوری که وجود دارد، نیاز به امداد هوایی سازمان یافته و مجهز داریم تا بتوانیم در صحنه حضوری به موقع داشته باشیم و از افزایش تلفات و ضایعات ناشی از حوادث در این نقاط جلوگیری کنیم.

 

وی ادامه داد: در این راستا تفاهمنامه ‌ای با دانشگاه علوم پزشکی اهواز به امضا رسانده‌ ایم تا در صورت تامین اعتبار تنها هلی کوپتر هلال احمر خوزستان را به اورژانس هوایی تبدیل کند که در صورت انجام، کار بسیار ارزشمندی در جهت خدمت رساندن بهتر به شهروندان در صورت وقوع حادثه خواهد بود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان، با بیان اینکه ما با کمبود اعتباری، لجستیک و نیروی انسانی مواجه هستیم که همه این موارد از عوامل ضد توسعه به شمار می روند، اضافه کرد: در حوزه جذب نیروی انسانی اکنون حدود 40 درصد از ردیف های سازمانی در این جمعیت، تعریف شده و 60 درصد بدون نیرو هستند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 354183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha