آمار تولد در خراسان رضوی 7/8 درصد افزایش یافت

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از رشد 7/8 درصدی آمار تولد در استان در 11 ماه گذشته سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی اصغر رشید، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع استان با بیان اینکه طی 11 ماه گذشته 130 هزار و 206 مورد تولد در خراسان رضوی به ثبت رسیده است، گفت: در مدت مشابه سال قبل، آمار تولد ثبت شده 120 هزار و 989 مورد بوده که نشان از رشد 7/8 درصدی نسبت به سال قبل دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار ثبت شده بعد از شهر مشهد مربوط به شهرستان های تلفیقی است، اظهار داشت: از این میزان ولادت 95.4 درصد در مهلت مقرر قانونی یعنی تا 15 روز بعد از تولد به ثبت رسیده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه به بررسی آمار وفات استان در این مدت پرداخت و بیان کرد: در مجموع 27 هزار و 548 مورد وفات طی 11 ماه گذشته در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 588 مورد افزایش داشته است.

 

رشید، میزان مرگ و میرهای ثبت شده در مهلت قانونی 10 روزه را 90.3 درصد عنوان کرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از ثبت 66 هزار و 125 مورد ازدواج در مدت 11 ماه گذشته خبر داد و افزود: میزان طلاق ثبت شده در این بازه زمانی نیز 15 هزار و 612 مورد بوده است.

 

وی گفت: به منظور کاهش نسبت طلاق به ازدواج بایستی با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی دست اندرکار زمینه آموزش صحیح به زوجین و جوانان در آستانه ازدواج، فراهم شود.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رشید در ادامه ثبت به موقع وقایع حیاتی را به منظور بهره برداری مسئولان و دست اندرکاران جهت تدوین برنامه های اجرایی با اهمیت ارزیابی و بیان کرد: در همین راستا استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان جهت ارتقای فرهنگ عمومی اثرگذار خواهد بود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اطلاع از آمار وقایع حیاتی استان را زمینه ساز تدوین برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت دستگاه های اجرایی به منظور خدمت رسانی مناسب تر به شهروندان دانست و گفت: به همین جهت رفع ابهام های احتمالی از آمارها، مکاتبات با فرمانداری ها و ادارات ذی ربط و پیگیری جهت اجرایی شدن مصوبات شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان توسط اداره کل ثبت احوال ضروری است.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 354146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha